Met GVB Contact opnemen via de GVB Klantenservice
Indien u vragen heeft, kunt u deze doorgeven aan de GVB Klantenservice, U kunt makkelijk met GVB Contact opnemen via het telefoonnummer of andere methoden.
Geschiedenis van het bedrijf en de GVB Klantenservice
De GVB klantenservice is onderdeel van de organisatie GVB, wat vroeger stond voor het Gemeentelijk Vervoerbedrijf. Deze organisatie bestaat sinds 1900 onder de naam GTA, Gemeentetram Amsterdam. Al snel volgden de eerste buslijnen als onderdeel van de GTA. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de GTA met de Gemeenteveren Amsterdam gefuseerd, op last van de Duitse bezetter. De organisatie groeide in de decennia hierna, en zowel nachtbuslijnen als een metronet werd opgenomen in het aanbod.
Aan het begin van de 21ste eeuw werd het Gemeentelijk Vervoerbedrijf verzelfstandigd, met als doel de organisatie efficiënter te laten werken, onafhankelijk van de Gemeente Amsterdam. De Gemeente Amsterdam heeft nog wel alle aandelen in het bezit. Gezien de organisatie geen onderdeel meer is van de Gemeente Amsterdam, staat de afkorting GVB niet meer voor Gemeentelijk Vervoerbedrijf.
GVB Amsterdam
Met de GVB Amsterdam contact opnemen kan heel makkelijk via de klantendienst. Een aantal sterke punten van de klantendienst van het bedrijf zijn de volgende:
- Het bedrijf exploiteert een groot netwerk dat het geheel van de stad Amsterdam omvat.
- Snelle dienstverlening en makkelijk telefonische bereikbaar
- Het bedrijf experimenteert met milieuvriendelijke vervoersmethoden, waaronder de waterstofbus.
- Ouderen en gehandicapten kunnen ook gebruik maken van de diensten van het bedrijf, door middel van de Stadsmobiel
- Mogelijkheden om zaken online te regelen
- Active hulp aan de klant, door middel van een balie verloren voorwerpen en real-time reisinformatie
- Indien de klant problemen heeft met de OV-chipkaart, kan de GVB klantenservice deze meestal oplossen zonder problemen
- Informatie is beschikbaar in het Engels
- GVB vertrektijden zijn altijd duidelijk aanwezig op de website en bij de desbetreffende haltes
- Het bedrijf is te volgen op social media:
- Facebook: https://www.facebook.com/GVBverbindt
- Twitter: @GVB_klanten
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/16622/
- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCaZEuMQVa4U9Ow62ax_MOoA
- Flickr: https://www.flickr.com/photos/96698647@N04/sets/
Contact met klantendienst in geval van GVB Storing
De klantendienst van het bedrijf heeft de volgende afdelingen:
- Verloren voorwerpen: indien men iets heeft verloren op het openbaar vervoer, kan men hier terecht
- Tickets en info: alle informatie omtrent tickets en abonnementen kan hier verkregen worden. Hier kan ook contact worden opgenomen met de GVB storing dienst of de GVB reisplanner worden geraadpleegd.
- GVB Servicepunten: bij de servicepunten kan men de OV-chipkaart laten controleren, abonnementen verlengen en andere diensten aanschaffen
- Uitchecken missen: als u niet heeft uitgechecked bij het reizen, kan u met de klantendienst contact opnemen om het geld te laten terugstorten
- OV-chipkaart regelen: alles omtrent de OV-chipkaart kan ook bij de klantendienst van de GVB geregeld worden.
- Werk aan de rails: als er aan de rails gewerkt wordt, kunt u dit ook nakijken op de website en bij de klantendienst van het bedrijf.
- Veelgestelde vragen: veel klanten hebben gelijkaardige vragen. Omdat deze vragen vaak terugkomen, kunt u deze makkelijk terugvinden op de website van het bedrijf, inclusief het antwoord dat u zoekt
Met GVB Contact opnemen
De klant kan op de volgende manieren met GVB contact opnemen :
- Telefonisch: via het nummer 0900 – 80 11 is het bedrijf van maandag tot en met zaterdag bereikbaar van 9 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds.
- Online: de klant kan ook via de website van het bedrijf (www.nl) de klantendienst bereiken.
- Post: de klant kan eveneens het bedrijf bereiken via post op het adres: Postbus 2131, 1000 CC Amsterdam
- Via een van de servicepunten van het bedrijf (te vinden op http://maps.gvb.nl/nl/lagen?show=85)
Met het bedrijf telefonisch contact opnemen
De volgende zaken kunnen best via de telefoon geregeld worden:
- Dringende vragen
- Vragen tijdens het reizen, zoals de GVB haltevertrektijden
- Indien men het uitchecken gemist heeft
- Als men een bepaald lid van het de GVB klantenservice wilt feliciteren omwille van hoge kwaliteit dienstverlening.
Quality articles or reviews is the secret to interest the people to visit the web site, that’s what this web site is providing.