Nummerinformatiedienst

Eneco: Contact met de klantenservice

Eneco is een energieonderneming uit Nederland, opgericht in 1995. Op dit moment is het bedrijf actief in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, België en Frankrijk.

Eneco contact

Met vragen en problemen voor Eneco kunt u terecht bij het Eneco contact. Dit kan op een aantal verschillende manieren:

  • Via de website (www.eneco.nl)
  • Via de telefoon – 0900-0201
  • Door een bericht te sturen via het mailformulier
  • Op het Eneco Forum
  • Via social media, beheerd door Eneco

U kunt hier terecht voor vragen over bijvoorbeeld geldzaken, uw energiecontract en wijzigingen.

Eneco klantenservice

Uw vraag kan het best beantwoord worden door de Eneco klantenservice.
Op www.eneco.nl kunt u kijken bij het kopje ‘Meest gestelde vragen’. Hier wordt antwoord gegeven op vragen die veel mensen hebben. Wanneer uw vraag er niet bijstaat, kunt u hem intypen voor een virtuele medewerker van Eneco. Zij kan deze vraag beantwoorden.
Ook kunt u het online contactformulier invullen. U krijgt dan binnen één tot twee werkdagen een bericht terug met het antwoord op uw vraag. Dit heeft een iets langere wachttijd, maar u krijgt dan wel gelijk bericht van een specialist.
Het is ook mogelijk om uw vraag te stellen aan anderen op het forum van Eneco, of om social media te raadplegen. Op het forum kunt u vragen stellen en discussiëren met andere mensen. Op social media zoals Twitter en Facebook heeft Eneco eigen accounts, waarmee ze u kunnen helpen bij korte vragen.

Eneco telefoonnummer

Wanneer u op de website geen antwoord op uw vraag kunt vinden, kunt u ook bellen met het Eneco telefoonnummer, 088-895-1111 Op werkdagen is Eneco bereikbaar van 8:00 tot 18:00. Het voordeel van bellen is dat de wachttijd niet lang is. Gemiddeld is deze ongeveer twee minuten, en daarna wordt u snel en persoonlijk geholpen.

Support bij een Eneco storing

Wanneer u last heeft van een stroomstoring of een ander probleem, kunt u op de website van Eneco klikken op het kopje “iets mis”. Daar kunt u informatie vinden over de verschillende dingen die u kunt doen in geval van een storing. Het is handig om hier te kijken, omdat u per probleem gemakkelijk de oplossing kunt vinden.
Wanneer u een Eneco storing heeft aan uw geiser, boiler of cv-ketel, kunt u 24 uur per dag contact opnemen met het telefoonnummer voor storingen. Wanneer de stroom in de hele wijk is uitgevallen, kunt u echter niet bij Eneco terecht. Op de site hebben ze het nationale storingsnummer van netbeheerders genoemd.

Toon Eneco support

Toon Eneco is de slimme thermostaat van Eneco, die altijd uw energieverbruik laat zien. Heeft u een storing aan uw Toon, dan biedt Eneco ook hier hulp voor op de website. U kunt daarvoor terecht op de pagina “Toon Support”. Hier staan meerdere opties die u kunt gebruiken voor hulp met uw Toon. De antwoorden op de meest gestelde vragen staan op de site weergegeven. Verder vindt u extra uitleg over de Toon-app en hulpvideo’s die u kunt gebruiken om een storing aan uw Toon op te lossen.
Wanneer u het antwoord op uw vraag of probleem niet op de website kunt vinden, kunt u dit aangeven via een korte poll die Eneco gebruikt om het Toon support constant te verbeteren. U kunt dan ook telefonisch contact opnemen met het Eneco Toon-team. Zij zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 8:00 en 20:00. Verder biedt Eneco het forum en de social media aan, zodat u direct hulp aan anderen kunt vragen. Via het contactformulier kunt u direct contact opnemen met een expert.

Of u nu de website (www.eneco.nl) raadpleegt of contact opneemt via het 0900-0201 telefoonnummer, Eneco helpt u bij allerlei verschillende vragen en problemen. Bij vragen over onder andere geldzaken, storingen of problemen met uw Toon staat het Eneco contact klaar om u te woord te staan. 

WEB-ENECO CONTACT

1 Comment

  1. mevr. R.Candotti-Pfaff

    Mijnheer, mevrouw

    betreft:
    Kenmerk machtiging: 906985
    betalingskenmerk: 6000006709067362
    klantnummer 8422784-7 btw 9,89 periode 2018-09 Ligusterhof 8 HEEMSKERK

    Volgens de gegevens is de afgelopen periode door onvoldoende saldo automatisch geen € 57,– van mijn rekening afgehaald. Toen ik het bedrag alsnog wilde overboeken werd de bankgegevens van Eneco niet herkend.
    Wilt u mij deze alsnog toesturen.

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: