DHL: Contact met de Klantenservice
DHL contact is zeer eenvoudig via de klantenservice. Het bedrijf is een dochteronderneming van Deutsche Post DHL, en gesticht in 1969. Het is ontstaan als een bedrijf voor de verzending van post, maar daar is later ook contactlogistiek bij gekomen.
DHL Contact
Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met de klantenservice van DHL. Op de website, www.dhl.nl, vindt u een pagina met opties. Hier kunt u terecht met vragen en opmerkingen over verschillende zaken.
Deze verschillende opties van DHL contact zijn als volgt:
- Internationale expresservice voor pakketten en documenten
- Parcel
- Vrachttransport
- Oplossingen in de Supply Chain
Bij de internationale expresservice voor pakketten en documenten, kunt u vragen stellen en suggesties bieden over DHL Express en haar producten en diensten. Voor vragen en opmerkingen over de standaard pakketservice naar binnen – en buitenland, kunt u het onderdeel Parcel contacteren, zowel als consument als zakelijk.
Wanneer u gebruik wilt maken van vrachttransport, of hier vragen over heeft, kunt u terecht bij een expert van DHL Global Forwarding. Tot slot kunt u nog contact opnemen met de Supply Chain. Uw vragen en opmerkingen over de management en logistiek zijn hier welkom, en het is mogelijk om offertes aan te vragen, die betrekking hebben op uw bedrijf.
DHL Telefoonnummer
Er is niet één DHL telefoonnummer dat u kunt raadplegen voor vragen of opmerkingen, er zijn verschillende voor elke categorie. Afhankelijk van het soort vraag dat u wilt stellen, kunt u contact opnemen met het bijbehorende telefoonnummer.
Deze nummers zijn als volgt:
- DHL Express: 088-0552-000
- Parcel als consument: 088-0552-000
- Parcel als zakelijke klant: 088-0552-000
- Supply Chain: 088-0552-000
Doordeweeks is de klantenservice telefonisch bereikbaar van 8:00 tot 19:00. Op zaterdag is het mogelijk om te bellen tussen 9:00 en 14:00.
DHL Klantenservice
Naast telefonisch contact biedt de DHL klantenservice ook online contact. Voor vragen en opmerkingen over vrachttransport kunt u een contactformulier invullen. Hierna neemt een expert zo snel mogelijk contact met u op. Ook voor de andere onderwerpen geldt dat u gratis online een formulier kunt invullen, waarna u zo snel mogelijk een bericht terug ontvangt.
Ook biedt de online klantenservice een lijst met veelgestelde vragen, zodat u het antwoord op uw vraag misschien al kunt vinden zonder contact op te nemen met de klantenservice.
DHL: Servicepunt
Wanneer u een pakje wilt verzenden, retourneren of ophalen, kunt u terecht bij een DHL Servicepunt. Deze zijn te vinden op 1.300 locaties in heel Nederland, dus er is een grote kans dat er een bij u in de buurt te vinden is. Via DHL Parcel kunt u eenvoudig vinden waar het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint bij u in de buurt zit. Als er een pakketje klaarligt, ontvangt u automatisch een sms of e-mail. Wanneer u het pakje niet direct ophaalt, krijgt u twee maal een herinneringsbericht.
Verder is het mogelijk om bij een Servicepoint een pakje met een gewicht van minder dan 10 kilo verzenden door heel Nederland, naar het buitenland, of naar een ander Servicepunt van DHL.
Contact
De klantenservice is dus te bereiken via de verschillende categorieën van DHL. U kunt uw vraag stellen via een contactformulier op het internet, maar ook telefonisch contact is een mogelijkheid. Door een telefoonnummer te bellen, krijgt u direct iemand aan de lijn die u antwoord kan geven op uw vraag. Hierdoor is contact via de telefoon een stuk sneller dan via een formulier, en hoeft u ook niet zelf eindeloos op zoek te gaan naar het antwoord op uw vraag. Wanneer u een vraag of opmerking heeft, kunt u dus het best gebruik maken van DHL contact door één van de relevante telefoonnummers te bellen – 088-0552-000