Engie – Energietransitie en elektriciteit nutsbedrijf
📞 Bellen met Engie
Wat is Engie?
Engie is een Frans multinationaal nutsbedrijf met hoofdkantoor in Parijs, dat actief is op het gebied van energietransitie, elektriciteitsopwekking en -distributie, aardgas, kernenergie, hernieuwbare energie en aardolie. Engie levert elektriciteit in 27 landen in Europa en 48 landen wereldwijd. Opgericht in 2008 door de fusie van Gaz de France en Suez, vindt het bedrijf zijn oorsprong in 1858, opgericht om het Suez kanaal aan te leggen. Sindsdien heeft Engie vele overnames wereldwijd voltooid en heeft veel dochterondernemingen zoals Engie Digital, Engie Home Services, Engie IT, Engie Global Markets. De huidige directrice is Catherine MacGregor en wereldwijd werken er 170,000 medewerkers voor het beursgenoteerde bedrijf. Engie is één van de weinige spelers in de sector die expertise ontwikkelt in zowel upstream (engineering, inkoop, exploitatie, onderhoud) als downstream (afvalbeheer, ontmanteling) activiteiten. Engie heeft de ambitie om wereldleider te worden in de CO2-vrije transitie en stuurt uitsluitend op investeringen in hernieuwbare energiebronnen.
Redenen om de Engie klantenservice te contacteren
- Hoe geef ik mijn verhuizing door via mijn engie?
- Hoe bereik ik de Engie klantenservice?
- Wat is het Engie telefoonnummer voor vragen over mijn verbruik?
- Waar vind ik het Engie contact formulier?
- Ik ontvang een error tijdens inloggen op Mijn Engie. Wat kan ik doen?
- Engie contacteert mij via meerdere kanalen, hoe kan ik mij afmelden?
- Waar vind ik het Engie telefoonnummer voor actuele storingen?
Contact met Engie klantenservice
Engie klantenservice is te bereiken via de virtuele chat assistent, WhatsApp, het Engie telefoonnummer of Facebook messenger.
Maandag | 09:00-17:00 |
Dinsdag | 09:00-17:00 |
Woensdag | 09:00-17:00 |
Donderdag | 09:00-17:00 |
Vrijdag | 09:00-17:00 |
Zaterdag |
gesloten |
Zondag | gesloten |
Klantenservice Telefoon 088-444 66 22. Gebruikelijke kosten
Hoe wil je contact opnemen met Engie?
Hoe bellen we?
U kunt een beroep doen op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.
Directe telefoon Engie 088-444 66 22
Gebruikelijke kosten
Online chat
De Live chat wordt gestuurd door de Engie virtuele assistent en is altijd beschikbaar. Deze helpt je met het vinden van de antwoorden op veelgestelde vragen of verwijst je door naar een medewerker van de Engie klantenservice, of het Engie telefoonnummer, of Mijn Engie account waar je 24/7 jouw energiezaken digitaal kan regelen zonder tussenkomst.
De Engie website en Engie contact
Op de website staan alle energieproducten die Engie aanbiedt, de bedrijfsdoelen wat betreft groene energie, energieadvies, info voor zakelijk en ZZP/MKB, benodigdheden om elektrisch rijden mogelijk te maken als een laadpaal en -pas en tips over verduurzamen. Er is geen Engie contactformulier beschikbaar. Contact met de Engie klantenservice kan gelegd worden via bovenstaande kanalen.
Engie klantenservice mailen
klantenservice.nl@engie.com
Engie Contact via Social Media
Via Facebook messenger of WhatsApp kun je direct met Engie contact opnemen gedurende werkdagen tussen 8:00-18:00 uur. Op de diverse social media kanalen wordt veel gepost over Engie’s duurzame projecten, diverse energiebronnen, infographics, vacatures / carrière bij Engie, rijke historie, Engie wereldwijd foto’s en de resultaten van alle projecten en initiatieven via pakkende storytelling.
WhatsApp 0031 6 23457896
Mijn Engie account en de ENGIE Energie NL applicatie
De mobiele applicatie ENGIE Energie NL, is te vinden in Google en Apple store en geeft jou meer inzicht in je energieverbruik en financiële zaken. Je kunt je termijnbedrag gemakkelijk zelf aanpassen om verrassingen te voorkomen. Daarnaast kun je via de website inloggen op je Mijn Engie account om zaken als jouw verhuizing, meterstand, verbruik en tarieven gemakkelijk en overzichtelijk te bekijken of wijzigen.
Nieuwsbrief
Zodra je klant wordt bij Engie ontvang je een nieuwsbrief af en toe zodra er belangrijke ontwikkelingen of nieuws is. Deze is ook te vinden via Mijn Engie of de app. Je kunt er ook voor kiezen om deze niet te ontvangen. Onderaan de nieuwsbrief in jouw mailbox kan je je eenvoudig uitschrijven. Naast de generieke nieuwsbrief kun je specifiek voor de Centrale Gelderland al het nieuws en verstuurde nieuwsbrieven terugvinden via onderstaande link. Mocht dit niet lukken kun je altijd contact opnemen met de Engie klantenservice of via het Engie telefoonnummer.
Werken bij Engie
Zodra je de vacature site (jobs) van Engie bezoekt kun je de taal switchen naar Nederlands links bovenaan. Op de Jobs site kun je eenvoudig een profiel aanmaken en browsen naar diverse vacatures wereldwijd of specifiek voor een bepaalde locatie. Voor werknemers is er een aparte portal beschikbaar. Zodra je bij het overzicht van alle jobs komt kun je gemakkelijk filteren per categorie, land, opleidingsniveau etc. In Nederland zijn er vaak meer dan 400 functies beschikbaar. Dat is ruim kiezen om voor jou de beste Engie vacature te vinden. De vacatures beschrijven rollen zoals o.a. Engie Klantenservice medewerker, Monteur, HSSE adviseur, Projectleider, IT specialist, Security Consultant, Werkvoorbereider, Financieel medewerker. Mocht er voor jouw op dit moment geen interessante vacature Engie tussen staan dan kun je je aanmelden voor job alerts. Staat hij er wel tussen? Door een profiel aan te maken via het kandidaat portaal kun je solliciteren op een vacature of solliciteer via de chatbot. Hierbij worden jouw gegevens, motivatiebrief en CV gevraagd en mogelijkerwijs vacature specifieke vragen om jouw sollicitatie te voltooien. Als je met Engie contact wil opnemen over een vacature staat per vacature het emailadres van de recruiter vermeld of maak gebruik van de chatbot.
Locaties
Engie beheert 5 energiecentrales verdeeld over Nederland genaamd Eemcentrale, Centrale Burgum, Harculo en Centrale Gelderland. Het hoofdkantoor van Engie Nederland bevindt zich in Zwolle en het postadres om met Engie contact op te nemen is: ENGIE Nederland Retail B.V. Postbus 10087 8000 GB Zwolle. Kantorenlocaties zijn in Zaandam, roden, Arnhem, Emmen, Halsteren, Oisterwijk, Panningen, Maastricht-Airport, Hengelo, Bunnik, Hoek, Dordrecht en Rotterdam. Voor een overzicht van Engie services vestigingen, uitgevoerd door Equans, kun je terecht via onderstaande Equans link. De vestigingen bevinden zich altijd in de buurt op 29 locaties in alle provincies. In het overzicht wordt onderscheid gemaakt tussen hoofdkantoor Nederland + kantoren, specialistische bedrijven, regio bedrijven en kantoren van specialistische bedrijven.
Klachtenbehandeling
Klachtenmelding over één van Engie’s producten of dienstverlening kun je laten weten aan de Engie klantenservice via ten via het klachtenformulier. Alle feedback is welkom. De collega’s van de Engie klantenservice doen er alles aan om jouw klacht of verbetersuggestie goed én snel af te handelen. Mocht je het Engie telefoonnummer bellen dan zal de Engie klantenservice jou doorverwijzen naar het formulier. Om een klachtenformulier in te vullen dien je de volgende gegevens in: soort klacht (Facturen, Overeenkomsten, Betalingen, Algemeen), toelichting en je persoonlijke gegevens incl klantnummer.
ENGIE Nederland Retail B.V.
Postbus 10087 8000 GB Zwolle
Meer informatie over het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening vindt u op www.engie.nl
Klantbeoordelingen
ENGIE Nederland komt op verscheidene beoordelingsplatform aan bod zoals (met ratingsscore tussen haakjes): nl.trustpilot.com (3/5), Google Reviews (3/5), Energieleveranciers.nl, Nederlandreview.nl (7,6/10), feedbackcompany.com/nl (8/10). De meeste reviews behandelen onderwerpen als Engie klantenservice, Engie contact / bereikbaarheid, Betalen, Engie app en Contract. Over levering, bestellen en service is het merendeel van de klanten ruim tevreden, de prijs en kosten worden echter als minder beoordeeld. Ook komen er klachten binnen over oplichters die van Engie gebruik maken om geld van klanten af te troggelen.
Veelgestelde vragen
De veelgestelde vragen en antwoorden aan de Engie klantenservice zijn te vinden op de pagina van de klantenservice. Je kunt per categorie de vensters uitklappen om de veelgestelde vragen te zien. De categorieën zijn: Klant worden, Overstappen en annuleren, Contract, Termijnbedrag, Verhuizen, Betalen en facturen, Meterstanden, Persoonlijke Gegevens. Daarnaast worden de populairste veelgestelde vragen aan de Engie klantenservice in een aparte box weergegeven en deze kun je ook aanklikken zodat de chat jou direct van een antwoord kan voorzien. De populairste vragen (V) incl. antwoorden (A) zijn:
V: Hoe kan ik mijn verbruik inzien? A: Precies weten wat je verbruikt en waar je kunt besparen? Dat zie je hier: ENGIE-app: download de ENGIE-app om jouw verbruik en kosten in te zien, Mijn ENGIE: ontdek op de persoonlijke pagina meer over jouw verbruik of Verbruikskostenoverzicht: heb je een slimme meter? Dan zetten wij iedere maand een verbruiksoverzicht klaar in Mijn ENGIE.
V: Wanneer krijg ik het maandelijks energierapport? A: Heb je een slimme meter? Dan zetten we elke maand rond de 15e het Maandelijks Energierapport klaar in Mijn ENGIE. Daar kan je hem eenvoudig downloaden. Je krijgt ook per e-mail of post bericht hierover.
V: Waarom kan ik geen Maandelijks Energierapport vinden in Mijn ENGIE? A: Zijn de energierapporten niet zichtbaar en heb je wel een slimme meter? Dat kan de volgende oorzaken hebben:
Het kan 2 tot 4 maanden duren voor je het eerste verbruiksoverzicht ontvangt.
Krijg je de melding ‘Only secure content is displayed’? Klik dan op ‘Show all content’ om de gegevens te tonen.
Als je geen toestemming hebt gegeven om jouw gegevens uit te lezen, kunnen we het verbruik niet tonen.
V: Hoeveel energie verbruikt een huishouden gemiddeld per jaar? A: Weten wat anderen verbruiken? Op de website van MilieuCentraal vind je hier meer informatie over. Benieuwd naar jouw energieverbruik? Ga naar Mijn ENGIE of download de ENGIE-app.
Storingen
Engie adviseert klanten om het Nationale storingsnummer gas en stroom te bellen voor gas- en stroomstoringen in de buurt: 0800 9009 (gratis). Ruik je een gaslucht in huis? Draai de hoofdkraan van de gasleiding dicht, open ramen en deuren en ga naar buiten. Bel hiervoor niet de Engie telefoonnummer maar het Nationaal storingsnummer. Bekijk ook meer informatie over storingen in de buurt via gasenstroomstoringen.nl. Ontvang je warmte, koude en/of warmtapwater via warmte-en-koudeopslag? Dan kun je terecht bij de Equans (onderdeel van Engie) storingsdienst via 088 484 09 66.
Overige services of producten
Andere services die Engie biedt, naast energielevering zijn warmtepompen, elektrisch rijden en persoonlijke adviezen over het verduurzamen van jouw woning. Engie´s deskundige energieadviseurs helpen jouw graag met persoonlijk advies. Voor elektrisch rijden biedt Engie laadpalen bij jou in de buurt aan en een laadpas. Er zijn wel 300.000 laadpunten in 29 landen beschikbaar. Mocht je vragen hierover hebben neem dan met Engie contact op via het Engie telefoonnummer of online met de Engie klantenservice of via Mijn Engie.
Bezoek Engie hoofdkantoor
Het Engie hoofdkantoor in Zwolle, Overijssel bevindt zich in het Zwolle Business Park. Met de bus vanaf Station Zwolle is het 6 minuten rijden, vervolgens is het kantoor op een kwartier lopen afstand. Met de fiets is het ongeveer 10 minuten vanaf het station. Mocht je met de auto komen dan ligt het kantoor aan de A28 en is hierdoor gemakkelijk te bereiken met voldoende parkeergelegenheid op het park. De locatie plus code op Google Maps is G358+J2 Zwolle, Nederland, de coördinaten zijn 52.5078154,6.0664411,16.35z. Breng een geldig legitimatiebewijs mee zodat de receptie je kan aanmelden bij binnenkomst.
Bezoekadres:
Grote Voort 291, 8041 BL Zwolle, Nederland