Fedex Nederland – Koeriers-, aflever- en verzendservices
📞 Bellen met Fedex
Wat is Fedex
Een pakket bezorgen of verzenden? FedEx is een wereldwijd logistiek bedrijf in zakelijke-, transportoplossingen en e-commerce faciliteiten. Fedex is in meer dan 220 landen actief met 78 luchthavens (70 eigen vliegtuigen) ter beschikking. FedEx Europe is al meer dan 35 jaar operatief en het hoofdkantoor bevindt zich in Hoofddorp, Nederland. Klanten hebben toegang tot het grootste luchtvracht netwerk wereldwijd en een extensief wegennet met meer dan 25.000 bestelwagens en 6.500 aanhangwagens. Wereldwijd werken er bijna 50.000 medewerkers, welke gedreven worden door het duurzame doel om in 2040 CO2-neutraal te zijn.
Welke informatie kunt u ontvangen door Fedex te bellen?
- Hoe geef ik mijn verhuizing door aan de Fedex klantenservice Nederland?
- Hoe bereik ik de Fedex klantenservice Nederland?
- Ik heb een fout gemaakt in mijn Fedex Nederland contact formulier. Wat moet ik nu doen?
- Hoe kan ik Fedex bellen om te laten weten dat ik niet thuis ben?
- Wat zijn de Fedex Nederland contactkanalen?
- Ik wil graag mijn pakket traceren, hoe doe ik dit?
Contact met de Fedex klantenservice Nederland
Fedex klantenservice Nederland is te bereiken via de virtuele chat assistent, online chat (Engels), het Fedex telefoonnummer en het Fedex Nederland contact formulier. Fedex bellen gaat eenvoudig naar onderstaand nummer. Hiermee krijg je direct met Fedex Nederland contact om jou op weg te helpen.
Maandag | 08:00-18:00 |
Dinsdag | 08:00-18:00 |
Woensdag | 08:00-18:00 |
Donderdag | 08:00-18:00 |
Vrijdag | 08:00-18:00 |
Zaterdag |
gesloten |
Zondag | gesloten |
Klantenservice Telefoon 0800 0222 333 of 0031 (0) 206555260.
Fedex bellen met een vaste telefoon of mobiel? De zogeheten verkeerkosten van het gesprek worden door de 0800-nummerhouder (klantenservices etc.) betaald. Het bellen naar een 0800 nummer zijn voor de beller geen kosten aan verbonden. Voor het regionale nummer (0031-020) zijn de reguliere belkosten binnen jouw abonnement voor bellen naar een vaste lijn van toepassing.
Hoe wil je contact opnemen met Fedex?
Hoe bellen we?
U kunt een beroep doen op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.
Directe telefoon Fedex – 0800 0222 333 of 0031 (0) 206555260
U kunt contact met ons opnemen via chat.
Fedex beschikt over een online chat en een virtuele chat assistent. De virtuele assistent behandelt alle veelgestelde vragen op een interactieve manier. Indien jouw vraag niet beantwoord kan worden, kun je Fedex bellen via het Fedex telefoonnummer of een mail sturen om direct met Fedex Nederland contact op te nemen via Fedex klantenservice Nederland. Het Fedex klantenservice Nederland team is niet beschikbaar op de chat, je wordt door een Engelstalig team verder geholpen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00-18:00 online.
Website en Fedex Nederland contact formulier:
Bij een bezoek aan de Fedex Nederland startpagina kun je direct zien dat de klant centraal staat. Als allereerste is er een box geplaatst waarbij de klant kan kiezen tussen behulpzame tools om direct geholpen te worden, zonder de website te moeten doorpluizen: Traceer, Verzend, Tarieven. Daarnaast zijn er allerlei handige links of informatie over hoe je bepaalde service zaken gerelateerd aan transport en pakketten zelf direct kunt regelen zoals servicemeldingen, verpakking bestellen, douane info, aangepaste tracking en BTW & invoerrechten. Via onderstaande link kun je met Fedex Nederland contact opnemen via het contactformulier. Geef daarbij, naast je gegevens, aan of je een vraag, klacht of compliment zou willen doorgeven, het onderwerp en bedrijfsnaam indien van toepassing.
Fedex klantenservice Nederland mailen:
Stuur een email als je een suggestie, vraag of opmerking hebt en deze geen haast of je liever via de mailbox werkt met de Fedex klantenservice Nederland. Het kan enkele werkdagen duren voordat je een reactie zal ontvangen op jouw vraag, suggestie of opmerking.
netherlands@fedex.com
Andere manieren om contact te maken met Fedex.
Als je reageert op 1 van de social media kanalen zal Fedex Nederland contact met jou opnemen of jou doorverwijzen naar de Fedex klantenservice Nederland. Let op: Op sommige kanalen zal de voertaal Engels zijn acterende als zijnde Fedex Europe. Er wordt veel gepost over duurzame projecten en initiatieven, gewonnen awards, behulpzame informatie waar je net naar opzoek bent, sponsorcampagnes, vacatures en Fedex (wereldwijd) nieuws via pakkende storytelling.
Fedex account en de Fedex Verzend applicatie
De mobiele applicatie Fedex Verzend, is te vinden in Google en Apple store en geeft jou real-time inzicht in de verzending en ontvangst van leveringen. Onderweg? Neem FedEx mee. Meld je aan voor een Fedex account en profiteer van diensten en oplossingen die zijn ontworpen om aan al jouw verzend behoeften te voldoen.
Nieuwsbrief
Fedex verstuurt geen nieuwsbrief naar klanten met de laatste trends of nieuws. Het laatste nieuws en campagnes kunt terugvinden op de website, de Fedex Verzend app en via de social media kanalen. Mocht je geïnteresseerd zijn in specifieke zaken kun je altijd contact opnemen met de Fedex klantenservice Nederland of kun je Fedex bellen via het Fedex telefoonnummer.
Werken bij Fedex Nederland
Wil je onderdeel worden van het Fedex team? Zodra je de vacature site bezoekt zie je meteen een flitsende video over alle service oplossingen van Fedex wereldwijd om jou te stimuleren je grenzen te verleggen en te verbinden. Op de carrière site kun je eenvoudig een profiel aanmaken en browsen naar diverse vacatures wereldwijd of specifiek voor een bepaalde locatie. Zodra je bij het overzicht van alle jobs komt kun je gemakkelijk filteren per categorie, opleidingsniveau etc en land is al voor jou ingevuld. Met zulke verscheidene locaties is het gemakkelijk om een interessante Fedex vacature te vinden. De vacatures beschrijven rollen zoals o.a. Fedex Klantenservice Nederland medewerker, Account manager, HR adviseur, Handler, IT specialist, Operations Supervisor, Shunter Driver en Special Services vertegenwoordiger. Mocht er voor jou op dit moment geen interessante vacature tussen staan dan kun je je aanmelden voor job alerts. Staat hij er wel tussen? Door een profiel aan te maken via het kandidaat portaal kun je solliciteren op een vacature. Hierbij worden jouw gegevens, motivatiebrief en CV gevraagd en mogelijkerwijs vacature specifieke vragen om jouw sollicitatie te voltooien. Als je met Fedex Nederland contact wil opnemen over een vacature staat per vacature het emailadres van de recruiter vermeld of maak je gebruik van het e-mail adres van Fedex klantenservice Nederland zodat zij jouw vraag kunnen doorsturen naar het juiste team.
Veelgestelde vragen
De veelgestelde vragen en antwoorden aan de Fedex klantenservice Nederland zijn te vinden op de contactpagina. Je kunt per categorie de vensters uitklappen om de veelgestelde vragen te zien. De categorieën zijn: BTW en invoerrechten, Douane, Bezig met verzenden, Ontvangen en Facturen en betalingen. Daarnaast worden de populairste veelgestelde vragen aan de Fedex klantenservice Nederland in een aparte box weergegeven en deze kun je ook aanklikken zodat de chat jou direct van een antwoord kan voorzien. De populairste vragen (V) incl. antwoorden (A) zijn:
V: Waar is mijn pakket? A: Om uw FedEx-pakket te vinden heeft u alleen een trackingnummer of referentienummer nodig. U kunt ook traceren met een FedEx Office-bestelnummer of het nummer op uw niet thuis kaart.
Gebruik een van de onderstaande opties om te zien waar uw pakket zich bevindt:
x Ga naar fedex.com en traceer uw zending online
x Download de FedEx® Mobile App en ontvang updates over waar uw pakket zich bevindt terwijl u onderweg bent
x Log in bij FedEx® Tracking met uw gebruikersnaam en wachtwoord
V: Waarom zit mijn pakket vast bij de douane? A: Zendingen worden tegengehouden om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de export- of import regels van de douane. Ze worden mogelijk tegengehouden vanwege ontbrekende of onvolledige documentatie, wachten op in- en uitklaringsinstructies, of omdat de autoriteiten meer informatie nodig hebben voordat ze de goederen kunnen in- en uitklaren. Totdat we alle informatie aan de douane kunnen leveren, kunnen we de zending niet in- en uitklaren (tenzij u ervoor gekozen heeft gebruik te maken van uw eigen inklaringsagent).
Indien uw pakket wordt vastgehouden zal Fedex Nederland contact met u opnemen voor meer informatie.
V: Hoe kan ik een levering opnieuw inplannen? A: Indien u niet thuis was toen we uw pakket probeerden te leveren, kunt u een nieuwe levertijd inplannen op de FedEx Delivery-pagina.
Selecteer ‘Bericht van poging tot aflevering’ in de keuzelijst en voer het trackingnummer, e-mailadres en telefoonnummer in. U kunt vervolgens een nieuwe levertijd voor uw pakket kiezen.
V: Wat betekent de status ‘Uitzondering’? A: De status ‘Uitzondering’ betekent dat er iets uitzonderlijks is voorgevallen waardoor uw pakket vertraging heeft opgelopen.
Een paar voorbeelden hiervan zijn:
x Vertragingen bij de douane
x Feestdagen
x Stakingen
x Slecht weer
x Niemand was aanwezig om uw pakket in ontvangst te nemen
U kunt vertragingen voorkomen door:
x Rekening te houden met feestdagen, stakingen en slecht weer tijdens het plannen van uw zending
x Ervoor te zorgen dat iemand beschikbaar is om uw pakket in ontvangst te nemen
x Ervoor te zorgen dat al uw verzenddocumenten op orde zijn
Aan sommige uitzonderingen, zoals douanevertragingen, kunt u niets doen behalve wachten. Voor vragen neem altijd contact door Fedex bellen of via het Fedex telefoonnummer.
V: Wanneer komt mijn pakket aan? A: Uw pakket zou moeten aankomen op de verwachte afleverdatum en tijd. Met uw trackingnummer kunt u uw zending in de gaten houden en de verwachte afleverdatum en tijd bekijken. Ga naar fedex.com of download de FedEx® Mobile App om uw zending te traceren om te zien wanneer deze geleverd wordt.
Meld een schade in Fedex:
Via de Service nieuwspagina op de Fedex Nederland website kun je terecht voor het laatste nieuws omtrent voorschriften, serviceonderbrekingen,
servicenieuws en meldingen
Klachten Fedex
Klachtenbehandeling gaat via het contact formulier. Er is geen postbus beschikbaar. Voor meer informatie zie hierboven onder Fedex Nederland contact formulier.
Klantbeoordelingen
Op verscheidene beoordelingsplatforms komt Fedex Nederland aan bod zoals (met ratingsscore tussen haakjes): nl.trustpilot.com (1.3/5), Trackingmore (4.8/5), NLklant (7,6/10), feedbackcompany.com/nl (8/10). De meeste reviews behandelen onderwerpen als pakket bezorging en verzending, Fedex Nederland contact / bereikbaarheid, Betalen, Fedex app en Fedex telefoonnummer bezorger. Over bestellen en service is het merendeel van de klanten ruim tevreden, de levering van pakketten worden echter als minder beoordeeld.
Overige services of producten
Andere services die Fedex biedt, naast logistieke oplossingen, zijn de wereldwijde FedEx Cares-campagnes. Hiermee zet Fedex zich in om gemeenschappen te helpen met inmiddels een investering van meer dan 200 miljoen dollar in 200 gemeenschappen. Daarnaast is er veel aandacht voor sportsponsoring met de beste sportcompetities en de talloze duurzaamheid initiatieven waarmee FedEx de handen ineen slaat met vele partners zonder dat dit ten koste gaat van het milieu.
Bezoek Fedex Nederland hoofdkantoor
Het Fedex hoofdkantoor bevindt zich in Hoofddorp op een steenworp afstand van Station Hoofddorp of neem een bus vanuit Amsterdam of Leiden. Mocht je met de auto komen dan ligt het kantoor aan de A28 en is hierdoor gemakkelijk te bereiken met voldoende parkeergelegenheid op het park. De coördinaten zijn 52.2925758,4.6948644,16z. Breng een geldig legitimatiebewijs mee zodat de receptie jou kan aanmelden bij binnenkomst.
Bezoekadres:
Scorpius 2-28,
2132 LR Hoofddorp
Door bijna heel Nederland zijn er FedEx vestigingen te vinden zoals bv op Schiphol, Duiven, Zwolle, Heerlen en Eindhoven. Ben je klant en op zoek naar de dichtsbijzijnde vestiging? Gebruik de ‘FedEx-locaties zoeken’ pagina om deze te vinden. Hier kun je een plattegrond met alle FedEx-locaties raadplegen en zelfs een routebeschrijving opvragen. Daarnaast vind je hier telefoonnummers en postadressen per vestiging. Voor e-mail stuur je een bericht naar het Fedex klantenservice Nederland mailadres. Houd er rekening mee dat je niet op alle locaties verzendingen kunt afgeven en dus wellicht een ophaling moet inplannen. Voor meer informatie kun je met Fedex Nederland contact opnemen via de FedEx klantenservice Nederland.