Hoe kan ik snel ABN AMRO contact bereiken?
Als je op zoek bent naar alle beschikbare ABN AMRO contact informatie, dan kan dit artikel erg behulpzaam zijn. Hier geven we je graag alle mogelijke manieren om de ABN AMRO klantenservice op de snelste manier te bereiken. Je zult in staat zijn om een juiste ABN AMRO telefoonnummer te kiezen, afhankelijk van een behoefte die je hebt. Je komt te weten hoe je 24/7 gratis ABN AMRO bellen kunt, je online bankzaken kunt afhandelen, kantooradressen kunt vinden, bij ABN AMRO kunt werken en nog veel meer.
Over ABN AMRO. Hoe heette de ABN AMRO vroeger?
ABN AMRO is een Nederlandse bank en een van de grootste financiële dienstverleners in Nederland. Het biedt een breed scala aan bank- en financiële diensten aan particulieren, bedrijven en instellingen.
De bank biedt diensten op het gebied van betalingsverkeer, leningen, hypotheken, sparen, beleggen, vermogensbeheer, verzekeringen en zakelijke financiële dienstverlening. ABN AMRO heeft een uitgebreid netwerk van bankfilialen en biedt ook online bankieren en mobiele bankapplicaties aan.
Voorheen stonden de initialen ABN voor “”Algemene Bank Nederland”” en AMRO voor “”Amsterdam-Rotterdam Bank””. In 1991 zijn de ABN Bank en AMRO Bank gefuseerd tot ABN AMRO Bank.
Waarom zou je ABN AMRO klantenservice zoeken?
Veel klanten hebben een of ander probleem met ABN AMRO bank, vooral als ze klant willen worden, meer willen weten over de diensten enzovoort. De volgende problemen kunnen zich voordoen:
- Welke ABN AMRO contact antwoorden 27/7?
- Is er een ABN AMRO telefoonnummer om een kaart te blokkeren?
- Hoe kan ik ABN AMRO bellen?
- Hoeveel rente betalen over spaargeld ABN AMRO?
- Is 0900 0024 gratis?
- Hoe veilig is ABN AMRO?
- Kan je zonder afspraak naar de bank?
Hoe kan ik ABN AMRO klantenservice bereiken?
Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met ABN AMRO, afhankelijk van je vraag of situatie. Hieronder staan alle mogelijke opties:
Telefoonnummers (afhankelijk van je situatie):
- Je kunt ABN AMRO contact gratis nummer 0900 – 0024 bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. Bel je vanuit het buitenland, dan kun je ABN AMRO bellen +31 10 241 17 20 (standaard gesprekskosten) op dezelfde tijden als hierboven.
- In geval van nood buiten de reguliere openingstijden, zoals het blokkeren van je betaalpas of het melden van fraude: bel 088 22 62 630.
- Identiteitsverificatie op een bankkantoor: bel 088 226 26 35 en ga samen met uw medeaanvrager naar een bankkantoor.
- Problemen met Internet Bankieren en de ABN AMRO app: bel 0900 92 16 (standaardtarief) of vanuit het buitenland: bel +31 (0)10 241 17 20. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
- Hulp bij nieuwe hypotheekaanvragen bij ABN AMRO: bel 0900 – 9210 (standaardtarieven van toepassing) of vanuit het buitenland: bel +31 (0)10 241 17 20. Bereikbaar van maandag t/m donderdag: 9.00 tot 20.00 uur, vrijdag: 9.00 tot 18.00 uur, zaterdag: 9.00 tot 17.00 uur.
- Een gestolen of verloren creditcard melden: bel dit ABN AMRO telefoonnummer 020 660 06 11 (standaard beltarieven van toepassing) of vanuit het buitenland: bel +31 (0)20 660 06 11. 24/7 bereikbaar. Voor algemene vragen: bel 020 6 600 123 (standaardtarieven van toepassing) of vanuit het buitenland: bel +31 (0)20 660 01 23. Beschikbaar van maandag tot vrijdag: 7 uur tot middernacht, zaterdag: 8 uur tot middernacht.
- Vragen over beleggingen of pensioenen: bel 0900 92 15 (standaardtarieven van toepassing) of vanuit het buitenland: bel +31 (0)10 240 70 04. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
- Melding van een overlijden: bel +31 (0)20 34 34 545 (standaard beltarieven van toepassing). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, 9.00 tot 17.00 uur.
- Vragen over jouw Financieel Overzicht: bel dit ABN AMRO contact nummer 0900 – 0247 (standaard beltarieven van toepassing). Beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, 8.00 tot 17.30 uur.
Je kunt ook chatten met de chatbot Anna op de website van ABN AMRO. Anna kan veelgestelde vragen snel beantwoorden. Als je vraag specifieker is, kun je vragen om doorverbonden te worden met een medewerker. De chat is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 23.00 uur en op zaterdag en zondag van 8.00 tot 23.00 uur2.
Als je een klacht hebt, kun je het klachtenformulier op de website van ABN AMRO invullen. Je krijgt dan heel snel een reactie, want de managers beginnen binnen een minuut met de verwerking van je verzoek.
ABN AMRO Telefoonnummer | 0900 – 0024 * |
Maandag | 08:00 – 21:00 |
Dinsdag | 08:00 – 21:00 |
Woensdag | 08:00 – 21:00 |
Donderdag | 08:00 – 21:00 |
Vrijdag | 08:00 – 21:00 |
Zaterdag | 09:00 – 17:30 |
Zondag | – |
ABN AMRO website | link |
ABN AMRO contactformulier | link |
ABN AMRO Chat | link |
ABN AMRO Post Adres | Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP te Amsterdam. |
* Gratis
Wat publiceert ABN AMRO op haar social media?
ABN AMRO Bank publiceert verschillende soorten content op haar social media kanalen, waaronder Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube:
- Op Facebook vind je:
– Updates over ABN AMRO producten en diensten
– Tips en advies met betrekking tot financiële zaken
– Informatie over evenementen en sponsoractiviteiten
– Klantenservice ondersteuning en antwoorden op vragen. - Op Twitter vind je:
– Korte updates over ABN AMRO nieuws, aankondigingen en activiteiten
– Klantenservice ondersteuning en antwoorden op vragen
– Informatie over duurzaamheidsinitiatieven en maatschappelijk verantwoord ondernemen - Op LinkedIn vind je:
– Inzichten en artikelen over financiële markten en economie
– Updates over zakelijke diensten en producten van ABN AMRO
– Carrièregerelateerde inhoud en vacatures - Op YouTube vind je:
– Video’s met betrekking tot financiële educatie en advies
– Interviews en presentaties van experts binnen ABN AMRO
– Informatie over producten, diensten en duurzaamheidsinitiatieven
ABN AMRO Facebook
ABN AMRO Twitter
ABN AMRO LinkedIn
ABN AMRO YouTube
Wat biedt ABN AMRO?
ABN AMRO biedt een compleet assortiment financiële producten, diensten en financieel advies voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. Denk hierbij aan betaal- en spaarrekeningen, leningen, hypotheken, beleggingen, verzekeringen, pensioenen en meer.
Om ABN AMRO rekening openen, kun je online een aanvraag indienen via de ABN AMRO website of app. Je hebt een geldig identiteitsbewijs, een smartphone of tablet en een e-mailadres nodig. Je kunt ook een afspraak maken bij een kantoor bij jou in de buurt.
Met ABN AMRO internetbankieren kun je online bankieren via je computer of laptop. Je kunt bijvoorbeeld je saldo en transacties bekijken, geld overmaken, je betaalpas blokkeren of deblokkeren, je limieten wijzigen en nog veel meer. Je hebt een e.dentifier nodig om veilig in te loggen en te bevestigen. Meer informatie vind je hier.
Heb je een klacht over ABN AMRO Internet Bankieren of een ander probleem, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van ABN AMRO. Jij kunt bellen, e-mailen, chatten of een bericht sturen via social media. Meer informatie vind je hier.
Om een ABN AMRO creditcard aan te vragen, moet je eerst een betaalrekening bij ABN AMRO hebben. Je kunt kiezen uit verschillende soorten creditcards, afhankelijk van je behoeften en bestedingslimiet. Je kunt online aanvragen via de website of app van ABN AMRO. Je hebt een geldig identiteitsbewijs en een e.dentifier nodig. Creditcardkosten verschillen per type en per jaar.
Met de ABN AMRO hypotheekcalculator kun je berekenen hoeveel je maximaal kunt lenen voor een huis en wat je maandlasten zullen zijn. Je vult een aantal gegevens in over je inkomen, je eigen geld, je gewenste hypotheekvorm en rentevaste periode.
Met de ABN AMRO lening calculator kun je berekenen hoeveel je kunt lenen en wat je maandlasten zullen zijn. Hiervoor vul je wat informatie in over je inkomen, je woonlasten, je gezinssituatie en het doel van de lening. Je kunt kiezen uit twee soorten leningen: een persoonlijke lening of een doorlopend krediet.
Hoe werk je met de persoonlijke ruimte van ABN AMRO?
Om toegang te krijgen tot internetbankieren van ABN AMRO heb je een betaalrekening en een e.dentifier nodig. Je kunt Mijn ABN AMRO inloggen via de website van de bank of via hun mobiele app. Je hebt een ABN AMRO login en wachtwoord nodig, die je zelf kunt aanmaken. Je bevestigt je login en je bestellingen met je e.dentifier en je betaalpas.
Met Mijn ABN AMRO kun je zelf online bankieren op je computer, mobiel of tablet. Je kunt bijvoorbeeld je saldo en transacties bekijken, geld overmaken, je betaalpas blokkeren of deblokkeren, je limieten wijzigen, je persoonlijke gegevens wijzigen en meer. Je kunt ook je beleggingen bekijken en beheren, je hypotheek of lening wijzigen of aflossen, je verzekeringen regelen en meer.
Om de ABN AMRO app te downloaden, moet je eerst een betaalrekening bij ABN AMRO hebben. Je kunt de app gratis downloaden in de App Store of Google Play Store. Je hebt hiervoor een smartphone of tablet met iOS 12 of hoger of Android 6 of hoger nodig. Je kunt de app activeren met je e.dentifier en je betaalpas.
Hoe krijg je nieuws van ABN AMRO?
Wil je nieuws en handige tips van ABN AMRO ontvangen, dan kun je zich abonneren op haar social media account. Daar vind je veel nuttige informatie: aantrekkelijke aanbiedingen, tips, instructies, tarieven, financieel nieuws en nog veel meer.
Hoe vind ik ABN AMRO vacatures?
Op de werkpagina van ABN AMRO kun je een baan zoeken en solliciteren. Jij moet op Vind jouw baan klikken en vervolgens door de beschikbare vacatures bladeren op categorie, locatie, ervaringsniveau of trefwoord. Jij kunt ook de filters aan de linkerkant van de pagina gebruiken om jouw zoekresultaten te verfijnen. Wanneer je een baan vindt die je interesseert, klik je erop om meer details te zien, zoals de functiebeschrijving, vereisten, voordelen en sollicitatieprocedure.
Als je wilt solliciteren, klik dan op Nu solliciteren onderaan de pagina. Jij moet een account aanmaken of inloggen met jouw bestaande account om door te gaan met jouw aanvraag. Daarnaast dien je je CV en een motivatiebrief te uploaden. Nadat je jouw aanvraag hebt ingediend, ontvang je een bevestigingsmail van ABN AMRO. De bank biedt verschillende mogelijkheden voor verschillende soorten professionals, zoals afgestudeerden, ervaren medewerkers, stagiaires en stagiaires.
Hoe vind je ABN AMRO vestigingen?
ABN AMRO heeft veel vestigingen en TMA’s door heel Nederland. Als je een filiaal bij je in de buurt wilt vinden, is het mogelijk om de kaart te gebruiken en de gewenste plaatsnaam of postcode in te voeren:
- Amsterdam: Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam, openingstijden: maandag – zaterdag 10:00–18:00, zondag 13:00 – 17:30, telefoonnummer +31206258284
- Zwolle: Blijmarkt 20, 8011 NE Zwolle, openingstijden: maandag t/m vrijdag 11:00–17:00, zaterdag, zondag 11:00–17:00, telefoonnummer +31572388188
- Rotterdam: Weena 70, 3012CM, Rotterdam, werktijden: maandag t/m vrijdag 10:00-17:00
- Den Haag: Koningskade 30 2596AA, Den Haag, werktijden: maandag 11:00-17:00, dinsdag – vrijdag 09:00-17:00
- Maastricht: Avenue Ceramique 40, 6221KV, Maastricht, werktijden: maandag t/m vrijdag 09:30-17:00
Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP te Amsterdam.
ABN AMRO FAQs
Hier is de lijst met de belangrijkste veelgestelde vragen aan ABN AMRO over rekeningen:
- Is het mogelijk om via online kanalen een Nederlandse (gezamenlijke) bankrekening te openen?
- Wat is het typische tijdsbestek voor het openen van een bankrekening in Nederland?
- Komen buitenlanders in aanmerking voor het openen van een bankrekening in Nederland?
- Is een Nederlands Burgerservicenummer (BSN) nodig om een bankrekening in Nederland te openen?
- Kunnen studenten een bankrekening openen?
- Hoe verloopt het aanvragen van een creditcard?
- Hoe werkt de Stand-By Service?
- Hoe kan ik een extra rekening openen?
- Wat zijn de stappen om een bankrekening te openen met de ABN AMRO app?
Antwoorden op deze vragen vindt u op deze pagina
Is de ABN AMRO nog van de staat?
Nee, de bank ABN AMRO is feitelijk particulier en niet langer in handen van de Nederlandse staat. Na de financiële crisis van 2008 werd de bank door de Nederlandse overheid genationaliseerd om een faillissement te voorkomen. De overheid nam toen een meerderheidsbelang in de bank. De staat was tijdelijk hoofdaandeelhouder geworden. Sinds 2015 is ABN AMRO echter geleidelijk geprivatiseerd. Op dit moment is de bank geen staatseigendom meer en is het een beursgenoteerde onderneming.
Welke banken vallen onder de ABN AMRO?
ABN AMRO is een zelfstandige bank en heeft geen andere banken die er direct onder vallen. Het is een aparte entiteit en opereert als een afzonderlijke bankinstelling. ABN AMRO heeft wel verschillende dochterondernemingen en divisies die gerelateerde financiële diensten aanbieden. Deze kunnen onder andere betrekking hebben op vermogensbeheer, hypotheekverstrekking, leasing en internationale zakelijke activiteiten. Het is echter belangrijk op te merken dat deze entiteiten juridisch gezien afzonderlijk kunnen opereren en niet als “banken” onder ABN AMRO worden beschouwd.
Is er een nieuwe ABN AMRO app?
Ja, er is een nieuwe ABN AMRO app waarmee je jouw bankzaken regelt op jouw telefoon of tablet. Met de app kun je onder andere:
- Log in op Internet Bankieren op jouw pc of laptop door een QR-code te scannen met jouw telefoon
- Geld overmaken, betalen met iDEAL en jouw pinpas deblokkeren zonder e.dentifier
- Pas je daglimiet aan, bankier op vakantie en krijg snel hulp als je belt via de app.
De app is veilig en gemakkelijk te gebruiken. Jij hebt alleen een 5-cijferige identificatiecode nodig om in te loggen. Jij kunt de app voor jouw Android- of Apple-apparaat downloaden via de Google Play Store of de App Store.
Hoe inloggen bij ABN?
Jij kunt op twee manieren inloggen bij ABN AMRO:
- Met jouw e.dentifier door de inlogpagina van Internet Bankieren te volgen en jouw rekeningnummer en kaartnummer in te voeren. Steek jouw betaalpas in de e.dentifier en druk op 1. Voer de pincode van jouw betaalpas in en druk op OK. Vul op de inlogpagina de responscode in die op de e.dentifier staat en klik op Inloggen.
- Met jouw telefoon: Ga naar de inlogpagina van Internet Bankieren en open de ABN AMRO app op jouw telefoon. Tik op het pictogram in de linkerbovenhoek van het inlogscherm en open de QR-codescanner. Richt jouw telefoon op de QR-code op het inlogscherm van Internet Bankieren. De code wordt gescand. Voer jouw 5-cijferige identificatiecode in op jouw telefoon.
Wat is jouw mening over ABN AMRO?
Als je geïnteresseerd bent in klantrecensies en feedback over ABN AMRO en haar diensten in Nederland, kun je Trustpilot bezoeken, een gerenommeerde rankingservice. Op Trustpilot delen klanten hun ervaringen en meningen, waardoor je de algehele evaluatiescore kunt bekijken en zelfs je eigen opmerkingen kunt toevoegen.
Andrea Habur
Andrea is expert op het gebied van klantenservice en werkt sinds 2017 op dit gebied. Ze houdt zich bezig met de waardering van Nederlandse bedrijven en helpt klanten alle benodigde informatie over het bedrijf te vinden.