Decathlon – De sportwinkel voor iedereen

ici paris contact

📞 Bellen met Decathlon

Wat is Decathlon?

Decathlon is een Franse sportwinkelketen met meer dan 1000 vestigingen wereldwijd waarvan 21 in Nederland. Sinds 1976 staat Decathlon bekend om het brede assortiment sportkleding, -schoenen en andere sportartikelen en kampeer- en trektochtspullen tegen een scherpe prijs. Decathlon kan de prijzen laag houden doordat het via zijn eigen Oxylane Group de artikelen zelf ontwerpt en produceert. Decathlon kan kwaliteitsproducten voor iedere sport garanderen via haar eigen sportmerken zoals Quechua (trekking en kamperen), Wed’ze (wintersport) en B-twin (wielrennen). In de Decathlon winkel kun je terecht voor deskundig advies of om de artikelen meteen uit te proberen. De winkelformule is simpel: een vloeroppervlak van minstens duizend vierkante meter zodat de klant altijd een ruime keuze heeft uit meer dan 68 sporten. Er werken meer dan 70.000 werknemers met een omzet van 13,4 miljard.

Redenen om de Decathlon klantenservice te contacteren

 

  • Wat zijn de Decathlon openingstijden van winkels?
  • Met wat voor vragen kan ik terecht bij de Decathlon klantenservice?
  • Wat is het Decathlon contact nummer voor vragen over mijn bestelling?
  • Waar vind ik het Decathlon contact formulier?
  • Hoe werkt het als ik iets aan Decathlon retour wil sturen?
  • Wat zijn de voordelen als ik mij aanmeld voor Mijn Decathlon?
  • Zijn er Decathlon winkels in mijn buurt waar ik mijn online bestelling kan ophalen?

 

 

 
BEL NU

Contact met de Decathlon klantenservice

De Decathlon klantenservice is te bereiken via verschillende kanalen: de live-chat, mail, het telefoonnummer, Whatsapp of Facebook messenger. Via de chat heb je met Decathlon contact binnen enkele minuten, via de telefoon een wachttijd vanaf 10 minuten, via Facebook messenger of de mail binnen 3 tot 5 werkdagen. Decathlon geeft op zijn Help pagina netjes aan hoe lang de wachttijd is per gekozen contact mogelijkheid. De chat wordt aangeraden als snelste manier om de klant te helpen.

 

Maandag 08:45-16:00
Dinsdag 08:45-16:00
Woensdag 08:45-16:00
Donderdag 08:45-16:00
Vrijdag 08:45-16:00

Zaterdag

Gesloten

Zondag Gesloten

Kijk voor de actuele openingstijden op Decathlon

Hoe werkt de klantenservice van Decathlon?

Decathlon klantenservice telefoonnummer in Nederland: 085 0003 637.

Call fees of Klantenservice Telefoon: gebruikelijke belkosten

 

Online chat:

De chat wordt elke werkdag van 08.45 tot 22.00 uur en in het weekend van 11.00-19.00 uur bemand door een Decathlon klantenservice medewerker. Nadat je je naam en emailadres hebt ingevuld sta je in de wachtrij. De medewerker zal je zo snel als mogelijk voorzien van een antwoord zodat je met een gerust hart weer verder kan winkelen in de Decathlon webshop. De chatbox kan worden geopend op elke pagina op Decathlon.nl via de blauwe ‘Support’ knop rechts onderaan de pagina. De Decathlon chat op de website is de snelste manier om in contact te komen met een Decathlon klantenservice medewerker.

decathlon contact

De website en het Decathlon contactformulier

De website van Decathlon is tevens de webshop. Je vindt er het volledige assortiment, de folder, de laatste Decathlon aanbiedingen en de openingstijden van een Decathlon winkel. Via de Decathlon webshop winkel je online en plaats je jouw bestelling. Deze kun je thuis of in één van de Decathlon winkels laten bezorgen of op een PostNL-locatie. De startpagina van de webshop bevat een uitgelicht seizoensartikel en Categorie knoppen om meteen door te klikken naar waar jij naar op zoek bent: Damesn, Heren, Kinderen, Accessoires, Laatste Kans, Kamperen, Fietsen en Zwemkleding. Ook de aangekondigde terugroepacties staan op de startpagina aangegeven. Er is geen Decathlon contact formulier beschikbaar. Een medewerker van het Decathlon klantenservice team zal zo spoedig mogelijk reageren. Mocht je direct geholpen willen worden over een specifiek product bijvoorbeeld dan kun je het beste contact opnemen met een Decathlon winkel. Voor generieke vragen kun je bellen naar de Decathlon klantenservice of via de genoemde kanalen met een medewerker chatten.

decathlon klantenservice

Decathlon klantenservice mailen

De Decathlon klantenservice is te bereiken via klantenservice@decathlon.nl. Via de mail zal Decathlon contact met jou leggen over jouw vraag of klacht over een online bestelling binnen 3 tot 4 werkdagen om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Mocht je een vraag hebben over een winkelaankoop, kom dan langs in de Decathlon winkel of neem contact op met de desbetreffende winkel door te bellen. De telefoonnummers vind je op de winkelpagina.

Decathlon Contact via Social Media

Decathlon is actief op meerdere social media kanalen. Via Facebook messenger kan je met Decathlon in contact komen gedurende werkdagen en in het weekend. Je kunt Decathlon ook bereiken via Whatsapp. Op de diverse social media kanalen wordt veel gepost over Decathlon aanbiedingen en producten uit het assortiment uitgelicht.

decathlon klantenservice

decathlon contact

 

decathlon klantenservice

 

decathlon contact

 

mijn decathlon

 

decathlon contact

 

Webshop

Nadat je iets leuks hebt uitgezocht in de Decathlon webshop, klik je op de gewenste kleur, maat en daarna op ‘Toevoegen aan Winkelwagen’. Het artikel wordt naar de winkelwagen gestuurd. Decathlon voorziet je per artikel van uitgebreide informatie over de productvoordelen, technische en overige informatie, reviews, vragen & antwoorden, aanbevolen artikelen en vergelijkbare producten. Als je de webshop hebt doorgepluisd en klaar bent met online winkelen ga je naar de winkelwagen door rechtsboven op het winkelwagen icoon te klikken. In de winkelwagen vind je een overzicht van de door jou bestelde artikelen of artikel met de daarbij gekozen maat, kleur en het totaalbedrag. Hier kun je het aantal, de kleur of de maat nog aanpassen via ‘Wijzigen’. Ook kun je tijdens deze stap een voucher code toevoegen. Klik op ‘Naar de kassa’ om de artikelen te bestellen en de verzendkosten te zien. Om te bestellen maak je een Mijn Decathlon account aan. Zodra je gereed bent klik je op ‘Bestellen’ om verder te gaan. Vul jouw gegevens in en geef aan waar je het pakket wil laten bezorgen. Je kunt kiezen tussen thuis, een ophaalpunt of afhalen in een van de Decathlon winkels. Tenslotte kies je tijdens het betalen voor betalen met iDEAL, AfterPay, Creditcard of de Decathlon cadeaukaart.

Je online bestellingen haal je gratis af bij één van de Decathlon winkels bij jou in de buurt tijdens openingstijden. Je hoeft hier van tevoren geen contact met Decathlon over te hebben. Zodra je pakket klaarligt ontvang je hierover een e-mail. Het enige wat je dient te tonen is je identiteitsbewijs en bestelnummer te laten zien. Thuisbezorging kost €3,95, afhalen bij een PostNL afhaalpunt is €2,95. Voor fietsen kun je kiezen voor DynaLogic. Afhankelijk van de grootte van de bestelling rekent DynaLogic hier kosten voor. Eenmans bezorgingen kosten hierbij €19,95 en bezorgingen waar twee personen voor nodig zijn €29,95. Dynalogic Bike Assembly €34,95, is een ‘extra’ bezorgoptie die je kan kiezen bij het afrekenen. De service omvat het volledig rijklaar afleveren van een fiets, met het afstellen van het stuur en zadel én het monteren van de pedalen. Deze optie is echter niet altijd beschikbaar. Afhankelijk van de voorraad en de grootte is het ook mogelijk om voor de bezorgoptie Geodis te kiezen voor €19,95.

Voor een Decathlon retour zorg ervoor dat de kaartjes nog aangehecht zijn en je het betalingsbewijs bij de hand hebt. Retourneren is kosteloos als je deze aanmeldt en retourneert met PostNL, Homerr of Returnista. Ook als je via de Decathlon klantenservice een afspraak maakt om een groot item te retourneren met Dynalogic is het retourneren gratis. Het is mogelijk om in de Decathlon winkel je product om te ruilen voor een andere maat. Dit kan mits deze maat aanwezig is in de desbetreffende vestiging. Zowel winkelaankopen als online bestellingen kun je gratis retourneren in een Decathlon winkel. Heb je het artikel in één van de Decathlon winkels gekocht? Breng dan je kassabon mee als je het artikel komt retourneren. In de meeste vestigingen is het mogelijk om het bedrag retour te pinnen. Als deze mogelijkheid er niet is krijg je je geld contant terug. De Decathlon openingstijden per winkel vind je gemakkelijk op de website via Winkel Info bovenaan in de menubalk.

decathlon openingstijden

Mijn Decathlon account en de Decathlon applicatie

Niet alleen via de webshop kun je 24/7 terecht voor de laatste sportartikelen, dit kan ook via de Decathlon app, te downloaden via de Google Play Market of App store. Maak een Mijn Decathlon account aan op de website of via de app op je mobiel of tablet en dompel je onder in je eigen Decathlon sportwereld. Ontdek de producten van meer dan 100 sporten en ga op zoek naar een Decathlon winkel bij jou in de buurt. Daarnaast ontvang je speciaal voor jou geselecteerde productaanbevelingen, beheer je bestellingen en voorkeuren, opgeslagen artikelen en maak en deel jouw verlanglijstje. Scan QR-codes van producten om prijzen te checken of reviews te lezen en controleer de voorraad van het product dat je wilt in een Decathlon winkel in de buurt en haal het op of laat het bezorgen waar je maar wilt.

mijn decathlon

Wilt u nieuwsbrieven ontvangen van Decathlon?

Zodra je je inschrijft voor een Mijn Decathlon account maak je als member deel uit van de Decathlon klantenkaart. Gemakkelijk registreren gaat door in te loggen op Mijn Decathlon, klik op Mijn Voorkeuren > Mijn Inschrijvingen. Hier vink je aan waar je wel of geen emails zou willen ontvangen. De nieuwsbrief omvat de laatste Decathlon aanbiedingen, actiecodes voor de webshop en relevante updates of aanbevelingen voor jou. Mocht dit niet lukken kun je altijd met Decathlon contact opnemen via de Decathlon klantenservice.

 

Decathlon affiliate programma

Naast de Decathlon webshop met het grootste assortiment aan sportartikelen, is er ook een Decathlon affiliate programma. Via dit partnerprogramma kun je affiliate worden, tot 8% van het aankoopbedrag van jouw leden en klanten ontvangen en Decathlon promoten in jouw eigen tijd. Heb je vragen over het affiliate programma? Mail dan gerust naar affiliate@decathlon.nl of bel (088) 33 22 888. Ook is er een Decathlon blog beschikbaar. Hier worden sports adviezen, handige workout tips op basis van het assortiment & het laatste sportnieuws direct met je gedeeld. Met de Decathlon Sportpas profiteer je van extra voordelen. Zo kun je voor onbepaalde tijd je aankopen kosteloos ruilen zonder bon en toegang krijgen tot sportevenementen.

Werken bij Decathlon

Wil je bij Decathlon aan de slag? Dan kun je voor vacatures terecht op de WerkenbijDecathlon vacaturesite. Hier vind je alle openstaande vacatures om in een Decathlon winkel, distributiecentrum, stages of op het hoofdkantoor aan de slag te gaan. Zodra je de vacature site bezoekt kun je direct filteren op soort vacatures. Daarnaast vind je er een informatieve video over wat werken bij een succesvol bedrijf als Decathlon zo leuk maakt. Met altijd een Decathlon winkel in de buurt is het gemakkelijk om een interessante vacature te vinden. De vacatures beschrijven rollen als, Bike assembly medewerker, Medewerker retouren, Junior Project Manager, Decathlon Klantenservice Medewerker, Recruiter & Finance Business Partner. Mocht er op dit moment geen interessante vacature tussen staan dan kun je je aanmelden voor job alerts en ontvang je als eerste de nieuwste Decathlon vacatures. Je vult hiervoor jouw voor- en achternaam, e-mailadres en de afdeling (hoofdkantoor, winkel, distributiecentrum) in. Wil je direct solliciteren op een interessante vacature? Ook dit kan door dezelfde gegevens inclusief jouw CV, motivatiebrief, geboortedatum en telefoonnummer in te vullen wanneer je op een specifieke vacature doorklikt of stuur een open sollicitatie via het desbetreffende formulier. Na dat de recruiter jou heeft geselecteerd zal je worden uitgenodigd voor een telefonische kennismaking. Na de kennismaking kan er een eerste gesprek plaatsvinden gevolgd door een assessment. Als je met Decathlon contact wil opnemen over een vacature kun je contact opnemen met de Decathlon klantenservice of een mail sturen naar het Recruitment team via recruitmentcrc@decathlon.com.

mijn decathlon

Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen en antwoorden aan de Decathlon klantenservice Nederland zijn te vinden op de Help pagina. Je kunt per onderwerp de vensters uitklappen om de veelgestelde vragen met antwoorden te zien. De categorieën zijn: Mijn Bestelling, Mijn Account, Bezorging, Retourneren, Betaling, Winkels en Service. Mocht je vraag er niet tussen staan dan wordt er direct verwezen naar de Decathlon klantenservice online chat. De populairste vragen (V) incl. antwoorden (A) zijn:
V: Waar kan ik de status van mijn bestelling volgen? A: Wil je de status van jouw bestelling volgen in jouw account? Volg dan deze stappen:
Log in op ”Mijn Decathlon account”.
Klik vervolgens op ”Mijn aankopen”.
Selecteer je bestelling om vervolgens de status van je bestelling gelijk te kunnen vinden.
De leverdatum is een schatting van het aflevermoment. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren bij PostNL, DHL, Dynalogic of ons magazijn, waardoor het net even iets langer duurt dan gewoonlijk. Zodra je pakketje het magazijn verlaat en wanneer je bestelling is ontvangen door PostNL, Dynalogic of DHL, krijg je een track&trace code op je mailadres die bij ons is opgegeven. Daarin kan je in detail volgen wanneer je bestelling wordt geleverd.

Wanneer je klikt op een bestelling in je account zie je de status en de verwachte leverdatum. Mocht je bestelling verzonden zijn kun je hier ook de track&trace code vinden waarmee je meer details kunt zien over de levering van jouw bestelling.

V: Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren? A: Wanneer je de bestelling net geplaatst hebt en besluit om het toch te willen annuleren:
Ga naar “Mijn account”.
Vervolgens ga je naar “Mijn aankopen”. Hier zie je bovenaan je meest recente bestelling staan.
Aan de rechterkant zie je acties. Kies hier voor “volledige order annuleren”.
Bevestig vervolgens de annulering en je ontvangt van ons een mail dat de annulering gelukt is.
Wanneer de optie niet meer zichtbaar is in je account, neem dan contact op met de klantenservice. Dan kijken we of het nog mogelijk is om de bestelling te annuleren. Mocht dit niet meer nodig zijn, geen paniek! Je hebt nog andere mogelijkheden:

Je kunt de bestelling weigeren aan de deur bij bezorging. Het pakket gaat op deze manier automatisch retour naar Decathlon en wij nemen contact met je op. Je krijgt zodra het pakketje retour is het volledige aankoopbedrag terug.
Mocht de bestelling toch bezorgd worden, dan kun je de bestelling gratis retourneren. Hoe ons retour proces werkt vind je hier: https://www.decathlon.nl/help/services/_/R-a-retouren. Bewaar het verzendbewijs goed! Je krijgt zodra het pakketje retour is het volledige aankoopbedrag terug.

V: Mijn ontvangen artikel is defect, wat nu? A: Dat is uiteraard niet de bedoeling, sorry hiervoor! Neem even contact op met onze klantenservice, graag ontvangen we een foto van het beschadigde product zodat we kunnen kijken hoe we je in deze situatie het beste van dienst kunnen zijn.

V: Is retourneren gratis? A: Ja, retourneren is kosteloos als je deze aanmeldt en retourneert met PostNL, Homerr of Returnista. Ook als je via de klantenservice een afspraak maakt om een groot item te retourneren met Dynalogic is het retourneren gratis.

Let op: onze partner producten verschillen hiervan. Vind hier alle informatie over het kopen en retourneren van partner producten.

Meer informatie omtrent retourneren vind je via de volgende link: https://www.decathlon.nl/help/services/_/R-a-retouren.

V: Kan ik in de winkel mijn bestelling ruilen of retourneren? A: Het is mogelijk om in de winkel je product om te ruilen voor een andere maat. Dit kan mits deze maat aanwezig is in de desbetreffende vestiging. Kijk hiervoor even bij de winkelvoorraad van het product op de productpagina.

Ook kun je jouw online bestelling in de winkel retourneren, tenzij het met AfterPay is betaald. Retourneren is mogelijk in alle vestigingen. In de meeste vestigingen is het mogelijk om het bedrag retour te pinnen. Als deze mogelijkheid er niet is krijg je je geld contant terug.

Let op: onze partner producten verschillen hiervan. Vind hier alle informatie over het retourneren van partner producten.

Meer informatie omtrent retourneren vind je via de volgende link: https://www.decathlon.nl/help/services/_/R-a-retouren

Klantbeoordelingen

Verscheidene klanten hebben reviews en beoordelingen gegeven aan Decathlon over de kwaliteit van artikelen, levering, de Decathlon klantenservice en de prijzen (met rating score tussen haakjes): nl.trustpilot.com (2,3/5), Nederlandreview.nl (4,8/10), Ervaringen Review (4/5) en Reviews (4,4/5). De voordelige prijzen, grote assortiment en overzichtelijke site worden het meest geprezen. De service en levering worden daarentegen als minder ervaren. Zoals een review zegt: Gewoon een hele goede sportwinkel, maar dan goedkoper. Ik zou hier nooit meer iets bestellen om thuis te laten bezorgen. Ga lekker langs in de winkel.

Storingen

Wanneer het momenteel enorm druk is in de webshop zal dit worden aangegeven op de online Help pagina. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat de logistieke afdeling hard aan het werk is om de vertraagde orders zo snel mogelijk te versturen. Deze melding zal worden weergegeven op de Help pagina van de Decathlon klantenservice online. Voor vragen, kun je chatten met een Decathlon klantenservice medewerker!

Klachtenbehandeling

Op alle artikelen zit bij Decathlon een wettelijke garantie, ook voor artikelen die je in de aanbieding koopt. De klachtenprocedure voor winkelaankopen verloopt via een Decathlon winkel. Hier kun je met jouw vraag of klacht terecht bij de filiaalmanager fysiek of per telefoon. Als je het artikel online hebt gekocht, stuur dan een mail naar klantenservice@decathlon.nl. De Decathlon medewerkers zullen de klacht beoordelen en een passende oplossing bieden, zoals een vervangend artikel of een gratis reparatie. Mocht er duidelijk slijtage te zien zijn door intensief of verkeerd gebruik, dan vervalt je recht op garantie. Daarnaast kan je met je klacht ook altijd terecht bij de Decathlon klantenservice. Je vraag of klacht over een online bestelling wordt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst in behandeling genomen en je ontvangt binnen deze termijn een inhoudelijke reactie van Decathlon.

U kunt een klacht indienen in Decathlon winkels of de Decathlon klantenservice (klantenservice@decathlon.nl)

Locaties of winkels van Decathlon

Door heel Nederland zijn 21 Decathlon winkels te vinden zoals in Alkmaar, Arnhem, Den Haag, Roermond, Groningen, Kerkrade, Enschede en Tilburg. Ben je klant en op zoek naar de dichtstbijzijnde vestiging? Gebruik de Winkel Infopagina om deze te vinden. Hier vind je een kaart van Nederland met daarop alle Decathlon winkels inclusief de openingstijden per locatie, routebeschrijving en telefoonnummer van de vestiging. De Decathlon klantenservice bevindt zich in Amsterdam Zuid-Oost in de Atlas Arena en Tilburg in het distributiecentrum op het industrieterrein Kraaiven. Je kunt in alle Decathlon winkels gratis verzendingen afgeven of bestellingen ophalen. Voor meer informatie kun je met de Decathlon klantenservice contact opnemen.

 

Bezoek Decathlon hoofdkantoor

Het Decathlon hoofdkantoor bevindt zich in Amsterdam Zuid-Oost. De online webshop en alle ondersteunende services zijn gevestigd in de Atlas Arena Amsterdam, gebouw Amerika. Het pand is gemakkelijk met het openbaar vervoer te bereiken en ligt op loopafstand van station Bijlmer Arena. Mocht je met de auto komen dan ligt het kantoor langs de A9 en A2, bij knooppunt Holendrecht en is er ruim voldoende parkeergelegenheid op het bedrijventerrein beschikbaar. De locatie plus code op Google Maps is 8W5W+63 Amsterdam, de coördinaten zijn 52.3081725,4.9448932,17.58z. Breng een geldig legitimatiebewijs mee zodat de receptie je kan aanmelden bij binnenkomst.

De locatie van Decathlon webshop en servicekantoor bevindt zich op een bedrijventerrein in Bijlmer Arena. De teams zijn gevestigd in de Atlas Arena Amsterdam, gebouw Amerika. In hetzelfde pand zijn kantoren van o.a. ABN Amro Pensioenfonds, Brand New Day, American Express Nederland, FRIS Vastgoed en Witteveen+Bos gevestigd. Naast kantoren zijn er ook een autodealer, IKEA en hotel te vinden. Het kantoorpand is elke werkdag van 8.00 tot 22.00 uur geopend. Op de Google maps foto’s zijn de buitenkant van het witte hoogbouw pand te zien. Er zijn geen reviews achtergelaten over de Decathlon klantenservice of Decathlon als werkgever.

Bezoekadres Decathlon

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: