IKEA Klantenservice
De IKEA Klantenservice is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen door de Zweedse woonaccessoire -en meubelgigant. Een service als deze is namelijk de ideale manier om de klanttevredenheid te vergroten en om consumenten aan je te binden. Door het inrichten van een klantenservice stel je immers de klant centraal. Mensen kunnen met tal van vragen en opmerkingen bij dit specialistische onderdeel van IKEA terecht. Het grote voordeel is dat je geholpen worden door professionele medewerkers die of meteen zelf kunnen helpen of direct kunnen doorverbinden naar de juiste afdeling. Dit voorkomt dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
De veelzijdigheid van de IKEA Klantenservice
De klant kan op www.ikea.nl veel informatie vinden. Toch is dit niet voor iedereen een oplossing. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. De belangrijkste reden is dat mensen bij vragen, zeker als deze voor hen belangrijk zijn, het prettig vinden om met iemand in gesprek te kunnen gaan. De IKEA klantenservice biedt mensen deze mogelijkheid. De veelzijdigheid van deze dienst is groot. Voor vrijwel elke vraag, opmerking of suggestie kan de klant contact opnemen. Zo kan de klant bellen voor:
- Openingstijden van de verschillende vestigingen
(http://www.IKEA.com/ms/nl_NL/customer_service/openingstijden.html)
- Vragen over ruilen of terugbrengen van gekochte artikelen
- Vragen over garantie
- Vragen over de verschillende transport -en bezorgmogelijkheden
- Hulp bij montage van de meubelen
- Klachten
Deze opsomming is zeker niet volledig, maar geeft een heel goede indruk waarvoor de klant allemaal terecht kan bij deze klantenservice.
IKEA: Telefoonnummer
Het IKEA telefoonnummer dat men kan bellen om met de klantenservice in contact te komen is: 0900-235-4532. De telefonische bereikbaarheid is goed ingericht door IKEA. Er is rekening gehouden met het feit dat veel mensen overdag niet in de gelegenheid zijn om contact op te nemen.
Zo kan men tot ’s avonds 20:00 uur IKEA bellen, tenminste op werkdagen. Maar ook op zaterdag staat de klantenservice opgesteld voor het beantwoorden van vragen en wel van 09:00 t/m 18:00 uur. Op de zon -en feestdagen dat IKEA is geopend is de klantenservice dit ook. In deze gevallen van 12:00 t/m 17:00 uur. Dit maakt nogmaals duidelijk dat IKEA luistert naar de consument en er is op die momenten dat deze haar nodig heeft.
IKEA: Service
De IKEA service gaat ver en het mag duidelijk zijn dat consumenten hier de vruchten van plukken. Zeker als kopers van ver zijn gekomen is het voor hen prettig als zij niet terug hoeven naar een vestiging voor hun vragen. Eén centraal punt waar je goed geholpen wordt is vele malen belangrijker. Het is niet voor niets dat hier veel gebruik van wordt gemaakt.
IKEA heeft goed nagedacht over de dienstverlening naar haar afnemers en heeft dit facet van de bedrijfsvoering goed voor elkaar. De telefonische wachttijd is kort. De Zweedse onderneming zet regelmatig enquêtes uit om op deze manier in contact te blijven met haar achterban en zo te vernemen hoe de dienstverlening wordt ervaren.
IKEA: Contact
Een IKEA contact is altijd een prettig contact. Uiteraard is het prettig als klanten deskundig geholpen worden. Maar vandaag de dag is het net zo belangrijk hoe je als klant te woord wordt gestaan. Geen zorgen wat dit betreft als je contact opneemt met de klantenservice van IKEA. De medewerkers zijn immers niet alleen getraind in het zo snel en vakkundig afhandelen van vragen of klachten, maar ook in omgangsvormen en klantvriendelijkheid. Betrokkenheid die niet alleen geldt voor hun werkgever, maar die zeker ook geldt voor de klant.
De IKEA klantenservice is een absolute meerwaarde voor klanten van dit grote internationale bedrijf – 0900-235-4532
9 Comments
Submit a Comment
You must be logged in to post a comment.
Persoonlijk contact is altijd beter. Vooral als je ouder bent dan 60 en niet veel begrijpt hoe je online kunt bestellen.
Heb service nr gebeld. In totaal > 15 min in de wacht.
==> graag melding indien wachtrij langer dan 2 min
Bij mijn EKET 14729 ontbreekt artikel 139478
via winkel al nabesteld maar toen verkeerde bezorgd.
==>Graag nu wel goede nasturen:
D.Kaas
Zeisterweg 40C
3984NL Odijk
Wil stoel omruilen doordat bekleding op de naad scheurt. Heb er 2 gekocht. De andere heeft dit probleem niet.
Heb klacht ingediend maar nog steeds geen bericht dat ik kan omruilen. Hoort volgens mij gewoon onder garantie en is mij ook toegezegd. Via de telefoon is bereikbaarheid nihil door enorme wachttijd.
Wanneer kan ik omruilen…….Ben nb Ikea family lid.
Slechte service.
Support Enquiry number: 180214-000605 Referentie nummer 180214-000605
Ik heb al 2 keer een half uur in de wacht gestaan. Ik krijg gewoon niemand aan de telefoon.
Ik heb een kastje besteld en wil hulp bij het monteren. Ikea zou daar een goede service voor hebben.
Er wordt ook niet gezegd hoe lang de wachttijd is. Ik vind het een slechte service.
Ik heb al 2 keer een half uur in de wacht gestaan, maar niemand te pakken gekregen. En zo te lezen aan de vorige opmerkingen, is dit een heel bekend probleem, want ik zie vele mensen over jullie slecht service klagen. Ik heb vorig jaar een wasmachine gekocht, maar deze is helaas kapot. Dit valt binnen garantie periode en ik wil graag een afspraak met een reparateur van jullie maken.
Klacht vanaf 2 nov wachten op persoonlijk contact telefoon of mail.wel artikel betaald.
Op 12 december heb ik namens mijn baas een cadeaukaart besteld voor een kerstcadeau maar heb deze nooit ontvangen.
Ik heb geprobeerd in contact te komen en heb 3 keer bijna een uur aan de lijn gehangen zonder succes.
Via facebook kreeg ik eindelijke iemand te pakken. Dat werd een heleboel heen en weer gemail, ze hebben mijn cadeaukaart eindelijk gevonden en wilde hem alsnog opsturen. Maar kerst was inmiddels voorbij en we hebben een ander kerstcadeau moeten kopen.
Helaas is het niet mogelijk om een digitale cadeaukaart te annuleren zo zegt de klantenservice. Zelfs niet wanneer Ikea de gene is die in de fout zit.
Inmiddels is het 2 januari en zit ik met een cadeaukaart opgescheept die ik niet mag retourneren en die ik bovendien nog niet eens heb ontvangen?!?!?!
Ik kan niet anders zeggen dan dat jullie waardeloze service bieden, eh correctie, geen service…
Het zou leuk zijn als het geld teruggestort wordt of anders op zijn minst deze cadeaukaart van € 150 opgestuurt wordt.
Sta nu al een uur in de wacht zonder bericht. Heb nu mail gestuurd in de hoop dat mijn vraag beantwoord wordt. Betreft ook al tweede keer dat de wachttijd zo lang is.
Ik probeer al dagen de klantenservice telefonisch te bereiken, lukt niet.
Ik heb een vraag over een geretourneerd product, bij post.nl is het verwerkt, van Ikea krijg ik geen bericht dat retour ontvangen is. Slechte service!