Nummerinformatiedienst

Interpolis: Contact met de Klantenservice

Het Interpolis Contact is altijd bereid om uw vragen te beantwoorden en uw problemen op te lossen. Hiervoor is de vriendelijke klantenservice beschikbaar. Interpolis is een van de bekendste verzekeringsbedrijven in Nederland. Het bedrijf biedt zowel financiële vergoedingen als betalingen in natura. Veel Nederlanders zullen de verzekeraar kennen van de beroemde reclame “Interpolis, Glashelder.”

U kunt het Interpolis telefoonnummer en verdere contactgegevens terugvinden in dit artikel. Het bedrijf is een verzekeraar en is onderdeel van Achmea. Het is een van de grootste en belangrijkste verzekeraars in Nederland en biedt een groot aantal verzekeringstypes aan: reisverzekering, woonverzekering, lijfrente, zorgverzekering, gezinsverzekering en autoverzekering. Contact met de verzekeraar kunt u op verschillende manieren opnemen, waarop later in dit artikel in meer detail wordt ingegaan.

Interpolis bestaat sinds 1969 en is een fusie van BTL (een levensverzekeringsmaatschappij) en vier andere  verzekeraars, ABTB, LLTB, LTB en NCB. In de jaren 1990 fuseerde het bedrijf nogmaals, met de bank Rabobank. Later, in 2005, volgende nog een fusie, ditmaal met Achmea, waarbij Rabobank een deel van de aandelen behield. Daarom moeten personen die een verzekering willen aangaan deze via de Rabobank aanvragen.

Interpolis Klantenservice draagt bij aan de populariteit van het bedrijf

Veel klanten maken hun keuze voor verzekeraar op basis van de Interpolis klantenservice, die hoog staat aangeschreven.

Verdere redenen waarom klanten kiezen voor Interpolis zijn de volgende:

  • Het is een van de grootste schadeverzekeraars in Nederland.
  • Volgens onderzoek uitgevoerd door Interpolis zelf heeft het een uitstekende schade-afhandeling, waarbij de meerderheid van de klanten de schadeservice een 9 op 10 geeft.
  • De verzekeraar heeft vele initiatieven om veiligheid in het verkeer te verbeteren. Zo er is bijvoorbeeld de AutoModus app. Als de klant deze app geïnstalleerd heeft, krijgt hij of zij bij het autorijden punten voor elke minuut waarbij het scherm niet wordt aangeraakt zolang de auto in beweging is.
  • Bij deze initiatieven heeft het als doel gesteld om de schade als gevolg van auto-ongelukken met 25% te verminderen.

Interpolis: Contact

Contact opnemen met het verzekeringsbedrijf, voor bijvoorbeeld vragen of problemen, is mogelijk op verschillende manieren.

Hieronder staan de manieren waarop u het Interpolis contact kunt bereiken op een rijtje:

  • De website. Op interpolis.nl wordt u bij verschillende onderwerpen verder geholpen met korte informatie. U heeft de keuze uit verschillende kopjes, waaronder wordt vermeld hoe u het best contact kunt opnemen met vragen over dit onderwerp. Daarnaast staan er een aantal tips voor wat u kunt doen in uw persoonlijke geval.
  • Het contactformulier. In het contactformulier kunt u vragen invullen over uw verzekering, over zorg of voor overige vragen.
  • Via Whatsapp. Voeg het telefoonnummer toe aan uw contacten, en u kunt uw vragen stellen via de app.
  • Via de telefoon – de verschillende nummers die u kunt bellen zijn hieronder weergegeven.
  • Schade kunt u doorgeven met behulp van het online systeem op www.interpolis.nl, via de telefoon, of via de post.

Klachten kunnen via het klachtenformulier op

Interpolis: Telefoonnummer

Voor verschillende zaken zijn verschillende telefoonnummers beschikbaar. Heeft u een vraag of opmerking over een bepaald aspect, dan kunt u het Interpolis telefoonnummer dat hiervoor beschikbaar is, bellen.

De verschillende nummers zijn als volgt:

  • De receptie van het kantoor van het verzekeringsbedrijf is te bereiken op 013-462-04-62
  • Om schade of een rechtsbijstand te melden kunt u het nummer 013-462-04-62 bellen, voor zowel privé als zakelijke schade.
  • Voor meldingen over de bescherming van uw hypotheek of de zekerheid van uw inkomen bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid, is het telefoonnummer 013 462 75 55 beschikbaar.
  • Voor vragen over het beleggingspensioen kunnen tussenpersonen bellen met 013 462 25 10, deelnemers bellen met 013 462 11 60.
  • Vragen van tussenpersonen over renteproducten worden beantwoord op 013 462 27 66. Deelnemers kunnen terecht bij 013 462 20 33.
  • Voor vragen over de reisverzekering, kunt u via Whatsapp contact opnemen met het nummer 06 13 33 35 57. Voor de het Interpolis zorgverzekering contact stuurt u een bericht naar het nummer 06 22 27 16 29.

Interpolis Bellen

Voor de meeste zaken kunt u Interpolis bellen op werkdagen tussen 8:30 en 18:00. Via Whatsapp kunt u op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 terecht. Schade kan 24 uur per dag worden gemeld. Op deze manier heeft u direct contact met de behulpzame medewerker, zodat u zelf kunt bepalen wanneer uw vraag is beantwoord. Voor het contact via Whatsapp geldt in principe hetzelfde, alleen is dit geschreven in plaats van gesproken.

Manieren van Contact: Interpolis

  • Om met Interpolis contact op te nemen, zijn er een aantal mogelijke opties. Zo kan Interpolis gecontacteerd worden via telefoon, Rabo Internetbankieren en vragen over reisverzekeringen kunnen ook via WhatsApp gesteld worden. Dit is een handige functie voor wanneer de klant zich in het buitenland bevindt en geen mogelijkheid heeft om Interpolis telefonisch te contacteren, maar wel snel antwoord nodig heeft.
  • Voordat de klant contact opneemt met Interpolis, kan deze ook kijken op de website. Hier staat namelijk een groot aantal zaken beschreven die de klant zelf kan doornemen, waaronder informatie over de Interpolis autoverzekering. Contact opnemen is dan vaak overbodig omdat de klant het antwoord hier al kan vinden. Mocht de klant verdere vragen hebben, biedt de website ook de mogelijkheden tot Interpolis is op deze manier op verscheidene manieren bereikbaar.
  • Om schade te melden is er een algemeen telefoonnummer, dat gebruikt kan worden voor alle soorten schademeldingen. Als de klant andere vragen, opmerkingen of klachten heeft over verzekeringen of andere diensten, zal de klant contact moeten opnemen met de juiste afdeling:
  • Klantenservice verzekeringen
  • Klantenservice pensioenen
  • Klantenservice zorg
  • Klantenservice werkloosheid
  • Klantenservice verzuim
  • Klantenservice arbeidsongeschiktheid
  • Melden van een overlijden

Schade melden via het Interpolis Telefoonnummer

  • Zoals bij elke verzekering, is het mogelijk dat er schade gedeclareerd moet worden. Om bij Interpolis schade te melden, zijn er verschillende mogelijkheden. Zo kan de klant de schade per post melden door een schrijven te richten aan Interpolis met alle details van de schade.
  • Het is ook mogelijk om gebruik te maken van een beveiligde online omgeving om de schade te declareren, waarbij de verwerkingstijd verkort wordt ten opzichte van de melding per post.
  • Ten slotte kan men ook de schadedienst bereiken per telefoon. Op deze manier kan de klant direct de schademelding regelen en alles afhandelen met een vertegenwoordiger van de klantendienst. Hierbij moet men het Interpolis telefoonnummer, dat 24 uur per dag beschikbaar is, gebruiken om schade te declareren.

Interpolis Autoverzekering en schade melden

  • Een van met gebruikte soorten voertuigverzekering is de Interpolis autoverzekering.
  • De autoverzekering van Interpolis heeft een waaier aan pakketten, onder andere: Wettelijke Aansprakelijkheid alleen, Wettelijke Aansprakelijkheid en Beperkt Casco en Wettelijke Aansprakelijkheid en Volledig Casco
  • De klantendienst van Interpolis staat in voor alle vragen met betrekking tot de autoverzekering, waarbij de snelste manier het gebruik is van het Interpolis telefoonnummer.

Interpolis: Klantenservice

De Interpolis klantenservice streeft ernaar om de klanten zo spoedig mogelijk te woord te staan. U kunt uw vraag stellen via verschillende kanalen, en vervolgens biedt een vriendelijke medewerker van de klantenservice u zo spoedig mogelijk hulp. U kunt contact opnemen via de telefoon, maar ook via de e-mail, post, Whatsapp of het formulier dat op de website van het verzekeringsbedrijf te vinden is. Daarnaast kunt u een bezoek brengen aan het hoofdkantoor. Het Interpolis contact staat met haar behulpzame team altijd klaar om uw verder te helpen bij al uw vragen, klachten en problemen.

 

Facebook https://www.facebook.com/Interpolis
Twitter https://twitter.com/interpolis
Google+ https://plus.google.com/109863963969819926446
FAQ https://www.interpolis.nl/service/algemeen
Contact us https://www.interpolis.nl/service/contact
Products/Services https://www.interpolis.nl/verzekeren
Phone 24/7 +31(0)13 580 12 34
Address Spoorlaan 298 5017 JZ Tilburg

Het bezoekadres van het hoofdkantoor van Interpolis is Spoorlaan 298, 5017 JZ Tilburg.

 

 

1 Comment

  1. S.C.M. Smits 08-061954

    Ik heb bij u een AOV. Lopend tot 08-06-2021. Deze datum is bepaald omdat ik dan de pensioengerechtigde leeftijd bereik. Het laatste jaar is de AOV premievrij. Omdat mijn pensioenleeftijd naar 66 jaar en 4 maanden is gegaan neem ik aan dat premievrijstelling ook 8 maanden naar voren schuift, dus 08-10-20129.
    Mijn contactpersoon bij VVAA legt dit anders uit.
    Graag duidelijkheid omtrent deze vraag.

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: