Contacteer met IZA contact en krijg de ondersteuning via IZA klantenservice
Welkom bij IZA verzekering
Indien u met IZA contact wilt bereiken om meer te weten, vragen te stellen of iets wijzigingen doorgeven, andere opties, kunt u met IZA klantenservice een contact opnemen, zoals via veelgestelde vragen, Facebook, via telefoonnummer, chat, contactformulier, per email, postadres en bezoekadres, ook sommige opties zijn beschikbaar voor u bij Mijn IZA, etc.
Iza heeft maar 65 jaar ervaring van de zorgverzekering voor medewerkers van Nederlandse steden, gemeenten, diverse provincies en waterschappen. Alle klanten die waren verzekerd van de IZA worden per eerste januari 2016 overgedragen naar de Coöperatie VGZ. VGZ is gefuseerd met de zorgverzekeraar IZA in 2004. Het hoofdkantoor van VGZ is geplaatst in Arnhem (de provincie Gelderland), Nederland.
IZA Cura heeft deze naam sinds 1 januari 2017 VGZ en heeft rond 4,2 miljoen verzekerden.
Bij IZA kunt u het pakket voor uw basisverzekering kiezen: IZA Eigen Keuze of IZA Ruime Keuze. Op uw zorgpolis kunt u ook uw kinderen, partner aanmelden (er is de collectiviteitskorting voor de gezinsleden). U kunt ook bij IZA uw persoonlijke premie bereken en nog andere opties en mogelijkheden hebt u (lees verder voor meer informatie).
Neem een contact op met IZA klantenservice
Neem het contact op met de klantenservice van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Indien er een medewerkers beschikbaar is, dan gaat u de button ‘Chat met ons’ zien rechtsonder.
Het postradres van IZA zorgverzekering contact is IZA Zorgverzekeraar, Postbus 25030, 5600 RS Eindhoven. Naar dit postadres kunt u uw envelop sturen.
Het postradres IZA cura contact is IZA Cura, Postbus 216, 1800 AE Alkmaar
Indien u persoonlijk zorgadvies wilt krijgen, kijk dan op Vergelijk en Kies voor een zorgaanbieder niet ver bij u.
Als u een vraag over behandelmogelijkheden hebt, of als u te lang wachten moet op een behandeling, contacteer dan met een van de zorgadviseurs via IZA telefoonnummer 088 – 131 16 13. Zij kunnen u met persoonlijk zorgadvies en andere vragen helpen.
In het geval dat u gebruik van langdurige zorg maakt of u straks langdurige zorg nodig hebt, kunt u dan de thema over langdurige zorg bekijken, ook is het mogelijk het contact opnemen met de support bij de zorgkantoor. Er zijn in Nederland tweeëndertig zorgkantoren. Om te kijken welke zorgkantoor is naast u geplaatst, kunt u uw postcode invullen en dan vinden de dienst in de buurt op een kaart.
IZA verwerkt uw declaratie of aanvraag, uw aanvraag of wijziging, uw brief binnen tien werkdagen na ontvangst. Nog andere reactietermijnen kunt u ook bij de website vinden.
Extra informatie over IZA contact
Bij de webpagina kunt u ook kleine vragenlijst met de feedback hebben.
Op de sommige social media kunt u IZA volgen, de ondersteuning krijgen of het nieuws lezen:
- LinkedIn – linkedin.com/showcase/iza-zorgverzekering
- Facebook – facebook.com/IZAzorgverzekeraar. Hier IZA Social Media Team reageert op de berichten binnen een dag, ook bij Facebook kunt u uw ervaring te delen of over iets nieuw bij IZA lezen.
Als u uw bericht sturen wilt, dan kunt u buiten kantooruren van IZA klantenservice e-mailen: kies de opties “e-mailen”, vul het speciale contactformulier in.
Bij Mijn IZA contact (als u aangemeld bent) kunt u sommige opties zelf regelen zoals: checken uw premie en berekenen, online declareren of uw nota indienen, wijziging doorgeven, verzekering aanpassen, uw voordelen bekijken en andere.
Bij IZA voor werkgevers kunt u ook met IZA Werkgeversdesk telefonisch 088 131 31 50 een contact te opnemen. Deze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur. Indien u wilt, kunt u Zakelijke nieuwsbrief IZA inschrijven – daar vindt u meer nuttige informatie voor uw en uw bedrijf.
Telefonisch met IZA telefoonnummer contacteren
U kunt ook via telefoonnummer IZA vragen over de verschillende onderwerpen, bijvoorbeeld, als u over uw zorgkostenfactuur wilt vragen, dan kan de klantenservice u alleen telefonisch helpen.
Voor uw comfort en IZA aan de lijn krijgt u een keuzemenu, moet u het cijfer kiezen die past het beste voor uw vraag, en dan krijgt u de juiste zorgadviseur aan de lijn. Wanneer u belt, vindt en houd uw burgerservicenummer, dit nummer kunt u op uw zorgpas vinden – met dit nummer helpen wij graag en sneller.
Hieronder vind u de verschillende nummers met IZA te contacteren:
- Met IZA Klantenservice kunt u telefonisch bereiken: binnenland 0900 – 80 36, buitenland: +31 24 329 76 45. De bereikbaarheid van deze telefoonnummers zij van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur, en op zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur.
- IZA Zorgadvies en wachtlijstbemiddeling bereiken voor second opinion, een persoonlijk zorgadvies of voor wachtlijstbemiddeling bel naar 088 – 131 16 13 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.
- Om IZA Alarmcentrale te bereiken (bij spoedige hulp in het buitenland) gebruik dit nummer +31 40 297 55 60. Dit telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar.
- IZA Kraamzorg kunt u contacteren via 0900 – 899 85 00 van maandag tot en met vrijdag werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur. Als u een spoedeisende hulp hebt nodig, dit nummer is ook 24 uur per dag bereikbaar. In het geval dat u buiten de openingstijden belt, kunt u via het keuzemenu kiezen en wordt doorverbonden met spoedeisende gevallen van kraamzorg.
- Persoonsgebonden budget (pgb) is bereikbaar via IZA telefoonnummer 088 – 131 16 73 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
- IZA cura telefoonnummer vindt u hieronder vinden – alle telefoonnummers zijn gratis: IZA Cura Rotterdam – 0800 – 401 01 05; IZA Cura Zuid-Limburg 0800 – 250 00 10; IZA Cura Rotterdam – Capelle 0800 – 887 43 66; IZA Cura Den Haag 0800 – 020 01 53.
Veelgestelde vragen via IZA cura contact
Bij contact van deze zorgverzekeraar zijn er de informatie bij IZA verzekering van de diverse thema’s en de vragen die u mogelijk ook hebt, dus u kunt uw aandacht op de veelgestelde vragen vestigen, bijvoorbeeld:
- Ik wil algemene informatie over IZA contact Is het mogelijk bij de website of Facebookpagina?
- Krijg ik bij de basisverzekering de vergoeding voor ooglaseren?
- Kan ik nota’s online of per post declareren? Mag ik bij Mijn IZA een nota indienen?
- Ik wil de betalingsregeling aanvragen. Hoe kan ik dat doen?
- Ben ik verzekerd voor orthodontie? En voor tandheelkunde?
- Krijg ik fysio- en oefentherapie bij IZA basisverzekering vergoed?
- Wat betekent dat mijn behandeling voor mijn eigen risico?
- Hoe krijg ik het kraampakket? En Wanneer?
- Waar kan ik mijn zorgkosten, polis van dit jaar en declaraties bekijken?
- Waar en wanneer kan ik mijn baby verzekeren?
- Ik denk dat ik mijn zorgpas kwijt ben. Wat moet ik doen?
- Ik wil mijn betalingsregeling aanvragen. Hoe kan ik dat doen?
- Moet ik mijn zorgverzekering na mijn 18e verjaardag wijzigen?
- Hoe kan ik kraamzorg aanvragen bij IZA klantenservice?
En nog andere meest gestelde vragen kunt u bij de website vinden als u nog nodig hebt, of contacteren met CM medewerker om een antwoord te krijgen.
2 Comments
Submit a Comment
You must be logged in to post a comment.
In verband met gehoorschade en 1 oor dat geheel geen geluid meer ontvangt, heb ik nu tijdelijk een hoortoestel van Schoneberg.
Het is mijn bedoeling na de proefperiode , die tot eind juni gaat, een hoortoestel aan te schaffen op mijn rechter oor.
Als langjarig deelnemer met Klantnummer : 8031004401 en met het Classic Comfort ben ik benieuwd naar de vergoeding uit de aanvullende verzekering. Dit kan bij mij een rol spelen in de aanschaf ervan. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
beste iza mijn naam is dick barendse ik ben mijn iza kaart kwijt kunt u mijn een nieuwe toe sturen adres is pilarenlaan 38 a noordwijkerhout 2211nc