Nummerinformatiedienst

NS: Contact met de Klantenservice

Het NS Contact is onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen, het bedrijf dat het grootste spoorwegennetwerk van Nederland gebruikt en onderhoudt. Deze organisatie zorgt er sinds 1937 voor dat er dagelijks duizenden passagiers per trein worden vervoerd door het hele land.

Contact NS

Heeft u vragen, opmerkingen of klachten over het spoorwegenbedrijf, dan kunt u terecht bij het Contact NS.

Zo kunt u bijvoorbeeld vragen stellen over de volgende onderwerpen:

  • Wijzigingen – zoals uw abonnement, uw persoonlijke gegevens, of het overstappen naar een ander soort ov-chipkaart.
  • Zaken die u bent vergeten – bijvoorbeeld wanneer u bent vergeten uit te checken, uw extra toeslag te betalen of wanneer u uw chipkaart niet bij zich heeft.
  • Het terugkrijgen van geld – Hoe u uw geld terugkrijgt bij het uitchecken, bij vertraging, of wanneer uw ov-chipkaart is kwijtgeraakt of gestolen.
  • Wat u moet doen wanneer u uw ov-chipkaart kwijt bent, of wanneer deze gestolen is.
  • Wanneer u een beschadiging heeft aan uw ov-chipkaart.
  • Betalen – Hoe u kunt betalen zonder internetbankieren, of om uitstel van betaling aan te vragen.
  • Het opzeggen of stopzetten van uw aangevraagde abonnement, of wanneer u uw keuzedagen wilt wijzigen.
  • Uw gegevens in uw persoonlijke Mijn NS of Mijn NS Zakelijk profiel.

Klantenservice NS

Contact opnemen met de Klantenservice NS kan eenvoudig op verschillende manieren, waarna het supportteam u zo snel mogelijk te woord staat.

De meest gebruikte manieren om de klantenservice te bereiken zijn als volgt:

  • Per E-mail. U kunt verschillende adressen een mail sturen, afhankelijk van het onderwerp van uw vraag of opmerking. Zo zijn er aparte e-mailadressen voor consumenten, zakelijk, de fietsenstalling en de ov-fiets.
  • Via de post. Ook hier zijn weer verschillende adressen mogelijk. U krijgt binnen 10 werkdagen een antwoord terug.
  • Per telefoon. U kunt NS bellen via verschillende nummers, waarbij u zo snel mogelijk een werknemer aan de lijn krijgt. Op deze manier staat u rechtstreeks een persoon te woord, waardoor uw probleem direct opgelost kan worden.
  • Via de livechat. Op ns.nl is een chat aanwezig, waarmee u direct met een werknemer kunt chatten. Ook dit is een snelle en effectieve manier om antwoord te krijgen op uw vraag.
  • Het Twitter profiel van de Spoorwegen: binnen 15 minuten krijgt u hier een reactie.
  • Het forum, waarop u uw vraag kunt stellen aan andere reizigers, die hierop kunnen reageren.

NS: Telefoonnummer

Het NS-telefoonnummer voor consumenten is 030 751 51 55; voor zakelijken is dit 030 300 11 11. Dit NS-klantenservice telefoonnummer is dagelijks te bereiken, zowel overdag als ’s nachts. Ditzelfde geldt voor het Twitteraccount van het spoornetbedrijf. De livechat is doordeweeks tussen 8.00 en 21.00 beschikbaar, en op zaterdag tussen 09.00 en 17.00.

NS Contact: NS – Storingen

Op de website van de Nederlandse Spoorwegen kunt u altijd actuele reisinformatie bekijken. Op deze pagina worden altijd de NS-storingen en werkzaamheden weergegeven. Werkzaamheden zijn altijd al een tijd van tevoren zichtbaar, zodat u uw reis hier omheen kunt plannen. Zodra er bekend is dat er rond een bepaald traject een storing is, wordt dit direct online gezet. De klantenservice biedt u hierbij hulp om uw reis om de storing heen te plannen, zodat u alsnog zo spoedig mogelijk bij uw bestemming aankomt. Waar nodig zet het bedrijf extra bussen in, en houdt u hiervan op de hoogte

Heeft u dus vragen of opmerkingen, dan staat de klantenservice van het spoornetbedrijf altijd klaar om u zo snel mogelijk verder te helpen. Via e-mail, telefoon, post of op internet, elke manier die u fijn vindt is aanwezig. Dankzij het NS contact wordt elk probleem effectief en doelgericht afgehandeld.

Het hoofdkantoor van NS is te bezoeken op het adres Laan van Puntenburg 100, 3500 ER te Utrecht.

0 Comments

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: