Postcode Loterij klantenservice contact Netherlands
📞 Bellen met Postcodeloterij
Waarvoor staat de Postcodeloterij?
De Nationale Postcode Loterij (vaak afgekort als “NPL” of kortweg de “Postcode Loterij” genoemd), die in 1989 werd opgericht door Boudewijn Poelmann, Simon Jelsma, Herman de Jong en Frank Leeman, is een Nederlandse loterij die onderdeel is van de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen N.V.
Novamedia is de bedenker en eigenaar van het postcodeloterijconcept en voert de directie over de postcodeloterijen in Nederland, Engeland (People’s Postcode Lottery), Zweden (Svenska Postkodlotteriet) Duitsland (Deutsche Postcode Lotterie) en Noorwegen (Norsk Postkode Lotteri). De Nationale Holding Goede Doelen Loterijen bestaat uit de Nationale Postcode Loterij, de Sponsor Bingo Loterij, sinds 5 januari 2011 de VriendenLoterij, en de BankGiro Loterij. De Goede Doelen Loterijen zijn opgericht vanuit het ideaal structureel geld te genereren voor goededoelenorganisaties die bijdragen aan een betere en leefbare wereld. In de vergunning van de Kansspelautoriteit is vastgelegd dat minimaal 40% uit de inkomsten van de lotverkoop is bestemd voor organisaties die werkzaam zijn op het gebied van welzijn en gezondheid (VriendenLoterij), behoud van cultureel Erfgoed in Nederland (BankGiro Loterij) en mens en natuur (Postcode Loterij).
Met een omzet van 753 miljoen euro in 2019 is de Postcode Loterij de grootste loterij van Nederland. Volgens eigen opgave zouden er 3 miljoen deelnemers zijn.
Waarom zou je Postcode loterij klantenservice willen contactem
- wat de prijzen zijn;
- om na te gaan wat de uitslagen zijn;
- welke Goede doelen er zijn;
- als je meer wilt weten over de Postcode loterij en als je wilt weten hoe het werkt.
Hoe kan je de Postcode loterij klantenservice bereiken
Je kan de klantenservice van de Postcodeloterij bereiken via het telefoonnummer: 088 – 020 1010. Je kan ze ook bereiken va een contact formulier. Je kan een brief schrijven en sturen naar: Nationale Postcode Loterij, Beethovenstraat 200, 1077 JZ Amsterdam. Je kan ze ook bereiken via Live Chat maandag t/m vrijdag 09:00 – 21:00 uur en op zaterdag van 9:30 – 16:00 uur. En via Sociale Media van maandag t/m vrijdag 09:00 – 21:00 uur en op zaterdag van 9:30 – 16:00 uur.
Maandag | 09:00-21:00 |
Dinsdag | 09:00-21:00 |
Woensdag | 09:00-21:00 |
Donderdag | 09:00-21:00 |
Vrijdag | 09:00-21:00 |
Zaterdag |
09:30-16:00 |
Zondag | gesloten |
Klantenservice Telefoon 088 – 020 1010. Geen call fees
Hoe wil je contact opnemen met Postcodeloterij?
Hoe bellen we?
U kunt een beroep doen op werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur.
Directe telefoon Engie 088 – 020 1010
Geen call fees
Postcodeloterij is ook via chat bereikbaar
Je kan de Postcodeloterij ook bereiken via de Live Chat. Deze is beschikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.30 uur tot 16.00 uur. Wil je de chat gebruiken? Klik dan op het chat icoon onderaan de pagina.
Wat vind je op de homepage van de Postcodeloterij
Op de website van de Postcodelorerij heb je een overzicht van:
- De Zomer prijzen;
- Kan je meespelen;
- Heb je de uitslagen van de vorige maand;
- kan je de winnaars bekijken en;
- Kan je spelen Een tegen 50;
- Overzicht van het laatste nieuws;
- Kan je ook je loten kopen;
- Kan je meer lezen over de Goede doelen.
Maak contact met de Postcodeloterij via Sociale Media
Behalve de Postcode loterij contacten via Live Chat en bellen kan je de Postcodeloterij contacten via de verschillende Sociale Media kanalen zoals: Facebook,Instagram en Twitter op werkdagen tussen 09.00 uur en 21.00 uur en in het weekend tussen 09.30 uur en 16.00 uur.
Mijn Postcodeloterij
Op de website van de Postcodeloterij kan je ook een account aanmaken. Inloggen kan binnen enkele minuten.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Op de website van de Postcodeloterij kan je je ook aanmelden voor de nieuwsbrief door je emailadres in te voeren. Je ontvangt graag nieuwsbrieven en actiemails van de Postcode Loterij. en ontvang graag nieuwsbrieven en actiemails van de VriendenLoterij.
Kom werken bij de Postcodeloterij
Bij de Postcodeloterij zijn er een aantal vacatures beschikbaar: Technisch SEO Specialist, Team Coördinator Workforce Management (WFM), Coordinator Deelnemer Specialisten Ledenservice, Proces Specialist Intern, Deelnemer Specialist, Medewerker Financiële Administratie, Teamleider Workforce Intelligence, Stagiair Sportmarketeer bij de VriendenLoterij, Data Analist, Agile Specialist, Customer Journey Specialist
De Postcodeloterij heeft ook een community forum
Bij de Postcodeloterij kunt u meer lezen over de community forum. Hier worden de verschillende beroemda ambassadeurs voorgesreld en wordt er gesproken over de Goede doelen. Extra geld voor bijzondere projecten
De Postcode Loterij steunt goede doelen op verschillende manieren. In totaal krijgen 148 goede doelen jaarlijks een vaste bijdrage. Deze organisaties kunnen ook in aanmerking komen voor een extra bijdrage voor een bijzonder project. Daarnaast ontvangt ieder jaar een aantal organisaties een eenmalige schenking. Droomfonds projecten
Moedige, baanbrekende initiatieven een kans geven. Dat is waar het Droomfonds voor staat. Initiatieven van door de Postcode Loterij gesteunde goededoelenorganisaties. Met het Droomfonds creëert de Loterij ruimte om groots en oplossingsgericht te denken zodat zij een grote stap voorwaarts kunnen zetten om hun werkterrein(en). Extra bijdragen
Ieder jaar steunt de Postcode Loterij bijzondere en exemplarische bijdragen van de goede doelen die een jaarlijkse bijdrage krijgen. Eenmalige schenkingen
Naast de meerjarige steun aan 148 goede doelen geeft de Postcode Loterij ook eenmalige schenkingen aan organisaties die geen meerjarige partner zijn. Goede doelen die met een eenmalige financiële impuls flink geholpen worden. Om een project uit te voeren of om als organisatie tot (verdere) ontwikkeling te komen.
Hoe kan je een klacht indienen bij de Postcodeloterij
De volgende doelstellingen gelden voor het klachtenprotocol:
– afhandelen klachten op een vooraf vastgestelde eenduidige wijze door betrokken medewerkers;
– inzichtelijk maken van de dienstverlening naar betrokkene;
– verschaffen van inzicht aan de directie in het totale aantal, de soort en de ernst van klachten. Dit kan leiden tot aanbevelingen m.b.t. de werkprocessen.
– de afdeling goede doelen is verantwoordelijk voor de klachtenregeling. De coördinator toewijzingen verzorgt de coördinatie, uitvoering en afhandeling van de klachtenregeling;
– de coördinator toewijzing rapporteert aan de directie jaarlijks het aantal klachten, de analyse en de afhandeling daarvan. Een klacht kan op schriftelijke wijze (inclusief e-mail) worden geuit.
Klantbeoordelingen
https://nl.trustpilot.com Hier kan je de verschillende reviews bekijken. hier lees je de ervaringen van verschillende mensen die al met Postcodeloterij in aaraking zijn gekomen en hoe zij het hebben ervaren. Je kan gelijk zien hoeveel sterren er aan de Postcodeloterij zijn gegeven.
Wat zijn de meest gestelde vragen bij de Postcodeloterij
Bij de Postcodeloterij is er ook een overzicht van verschillende meest gestelde vragen zoals: Hoe kan ik mij afmelden voor reclamepost?
Wilt u geen geadresseerde reclamepost en/of e-mail ontvangen van de Nationale Postcode Loterij? U kunt via dit formulier aangeven dat u liever geen reclamepost Nationale Postcode Loterij wilt ontvangen. Hoe kan ik mij afmelden voor de e-mailservice? U kunt zich op twee manieren afmelden voor de nieuwsbrieven, namelijk:Onderaan onze nieuwsbrief staat een link waarmee u zich kunt afmelden. Ik wil niet meer gebeld worden voor acties van Nationale Postcode Loterij. Wilt u niet meer gebeld worden door ons? U kunt zich op verschillende manier afmelden: U kunt zich via via onze website uitschrijven. U kunt ook contact opnemen met onze Ledenservice. Gebeld door de Nationale Postcode Loterij? Het team van de Nationale Postcode Loterij belt mensen op om de Loterij onder de aandacht te brengen. In dit gesprek ontvangt u een mooi kennismakingsaanbod. Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Wijzig eenvoudig uw naam, adres, e-mailadres en/of telefoonnummer op uw persoonlijke pagina.Wilt u uw rekeningnummer wijzigen? Neem dan contact op met onze Ledenservice.
Andere services die de Postcodeloterij doet
Er zijn verschillende andere services waarmee de Postcodeloterij zich mee bezighoudt zoals: Ruim 150 goede doelen
voor mens en natuur. Schenkingen aan goede doelen: Met hun inleg brachten de ruim 3 miljoen deelnemers van de Nationale Postcode Loterij in 2021 maar liefst € 331.852.079 bij elkaar voor het goede doel. Extra geld voor bijzondere projecten: De Postcode Loterij steunt goede doelen op verschillende manieren. In totaal krijgen 148 goede doelen jaarlijks een vaste bijdrage. Deze organisaties kunnen ook in aanmerking komen voor een extra bijdrage voor een bijzonder project. Daarnaast ontvangt ieder jaar een aantal organisaties een eenmalige schenking.
Hoofdkantoor Postcodeloterij
Bezoekadres:
Nationale Postcode Loterij
Beethovenstraat 200
1077 JZ Amsterdam