Met Ryanair Contact opnemen en de Ryanair Klantenservice
Het volgende artikel betreft de Ryanair Klantenservice en bespreekt hoe men met Ryanair Contact op kan nemen.
Geschiedenis van het bedrijf
Ryanair (contact gegevens onderstaand) is een grote vliegtuigmaatschappij die uitsluitend lage kostenvluchten aanbiedt. Het bedrijf werd opgericht in 1985 door de Ier Tony Ryan. Het is sindsdien uitgegroeid tot een van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen in Europa en is een zeer succesvol bedrijf gebleken.
Het model van het bedrijf houdt in dat de klant een basisbedrag voor de vlucht betaalt, en vervolgens extra bijbetaalt voor andere diensten, waaronder bagage, stoelkeuze, voorrang bij het instappen, etc.
De huidige topman van het bedrijf is Michael O’Leary. Het huidige succes van het bedrijf wordt voornamelijk aan hem toegeschreven. Hij nam het originele ‘no-frills’ concept en duwde dit door in alle aspecten van de luchtvaartmaatschappij. Hierdoor kon de maatschappij als eerste in Europa spotgoedkope vluchten aanbieden, en opende de deuren voor velen die anders vluchten niet konden betalen.
Sterke punten van Ryanair en met Ryanair Contact opnemen
De sterke punten van het bedrijf zijn de volgende:
- Uitstekende dienstverlening van de Ryanair customer service
- Vluchten doorheen heel Europa
- Altijd de beste prijs voor een vlucht
- Grote mate van flexibiliteit: de klant betaalt alleen voor de diensten die hij of zij daadwerkelijk wilt en gebruikt
- Voordelig: de bedrijfsvoering van de maatschappij is zo efficiënt dat het de kosten zeer laag kan houden. Deze winst wordt over het algemeen integraal doorgerekend aan de klant.
- Hoogst aantal op tijd aangekomen vluchten, vergeleken met de directe concurrenten
- Groen beleid
Organisatie van de Ryanair Klantenservice
De Ryanair klantenservice (https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice) is als volgt georganiseerd:
- Online check-in: U kunt makkelijk zelf online inchecken bij de maatschappij. Dit bespaart tijd, omdat u op de luchthaven niet in de rij hoeft te staan bij het inchecken.
- Bagage: Indien u vragen heeft over de toegestane bagage aan boord van het vliegtuig, kunt u hier terecht.
- Vluchtwijzigingen en restitutie: Als u een bestaande vlucht wilt wijzigingen of annuleren, kunt u met deze dienst contact opnemen.
- Reserveren: Voor het reserveren van een vlucht, kunt u deze dienst contacteren.
- Speciale assistentie: als u een bepaalde nood heeft, kunt u deze voor uw vlucht bespreken met deze dienst.
- Vluchtverstoringen: Als er vluchten worden geannuleerd, of als deze vertraging hebben, kunt u dit hier lezen.
- Reisdocumenten: Mocht u willen weten welke reisdocumenten u nodig heeft, kunt u hier terecht.
- myRyanair: Hier kunt u bestaande vluchten bekijken en uw persoonlijke gegevens wijzigen.
- Flexi Plus: Hier verkrijgt u informatie voor zakenreizigers die flexibel moeten kunnen vliegen.
- Reizen met kinderen: Als u wenst te reizen met kinderen, vindt u hier alle nodige informatie.
- Bijkomende diensten: Hier vindt u informatie omtrent parkeren en luchthaventransfers.
Telefoonnummer Ryanair en andere contactgegevens
Men kan de Ryanair help desk als volgt bereiken:
- Ryanair klantendienst telefoonnummer
- Algemene vragen en nieuwe boekingen via het telefoonnummer Ryanair 0900 04 00 860
- U kunt ook het andere Ryanair klantenservice Nederland telefoonnummer bellen om nog sneller geholpen te worden: 0900 04 00 856
- Op de website kunt u ook verschillende formulieren terugvinden:
- Algemene vragen, complimenten en klachten: http://frd.ie/help/?language=nl
- Restitutie aanvragen: https://refundclaims.ryanair.com/?lg=NL
- Declaratieformulier voor schadevergoedingen en onkosten: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/?lg=NL
- In geval van beschadigde of zoekgeraakte bagage: https://baggageclaims.ryanair.com/?lg=NL
- Via de post op het adres: Customer Service Department, PO Box 11451, Swords, Co Dublin, Ireland
Zaken waarvoor men het best Ryanair Bellen kan
- In geval van vermiste bagage, neemt u best contact op met de desbetreffende luchthaven. De telefoonnummers kunt u via de volgende link terugvinden: https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/contact/vermiste-bagage-contactnummers-luchthaven
- In geval u speciale assistentie nodig heeft voor, tijdens of na uw vlucht kunt u Ryanair bellen. U kunt in dit geval best aan de telefoon bespreken wat u precies nodig heeft. Hierdoor weet u zeker dat u correct kunt doorgeven welke diensten en assistentie u precies nodig heeft. Met Ryanair contact opnemen om dit te bespreken zal problemen in een later stadium voorkomen.
5 Comments
Submit a Comment
You must be logged in to post a comment.
Hello I bookt a ticket by ryanair but i don’n know how i get the tickets i can not go in myryanair because i dont know the nummer that i have to fill in can you help me
greating Els Beentjes
Hi,
can you contact me? My son and friends id’s are stolen. Can they fly with a copy? and a copy from the police?
Geachte meneer/mevrouw, Gisteren heb ik de volgende betaling voor een reservering. Tot heden heb ik geen bevestiging van Ryan air gekregen Ryanair €−33,98 Omschrijving Naam: RyanairOmschrijving: 16153787724762510030003251809723 M41TKQ 563509722IBAN: NL43ABNA0621476846Kenmerk: 25-09-2018 14:12 0030003251809723 Datum 25 september 2018 Tegenrekening NL43ABNA0621476846 Type Internetbankieren
Hi,
I have a reservation nr.LU6F4S for 6 persons . It seems that only one person has priority.
I want priority for al 6 people. How can i correct this?
Kan geen 10 kg bagage online boeken, waarom niet?