Hoe kan ik snel Stedin contact bereiken?

Wil je snel een Stedin contact? Dit artikel helpt je op weg naar alle mogelijke manieren om
Stedin klantenservice in een oogopslag. Je komt te weten hoe je Stedin bellen 24 uur per dag kunt, vind hier een ander handig Stedin telefoonnummer, WhatsApp, e-mail, kantooradres, sociale media en nog veel meer. Je kunt ook een baan vinden bij Stendin en het bedrijf beoordelen met behulp van online diensten.

Wie is Stedin? Hoe heette Stedin vroeger?

Stedin is een regionale netbeheerder die voornamelijk actief is in de Randstad en Zeeland. Stedin is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit en gas naar circa 2,3 miljoen huishoudens en industriële klanten. Stedin werkt aan de energietransitie en wil een leefomgeving vol nieuwe energie mogelijk maken.

Stedin is eigendom van Stedin Holding N.V., een overheidsorganisatie waarvan de aandeelhouders Nederlandse gemeenten zijn. De grootste aandeelhouders zijn de gemeenten Rotterdam, Den Haag, Dordrecht en Utrecht.

Stedin heette voorheen Eneco NetBeheer, onderdeel van Eneco Groep. In 2008 is Eneco NetBeheer verzelfstandigd en omgedoopt tot Stedin. Dit was het gevolg van de Wet onafhankelijk netbeheer, die bepaalde dat energiebedrijven hun netwerkactiviteiten moesten scheiden van hun leverings- en productieactiviteiten.

Waarom gebruik maken van Stedin contact?

Klanten willen vaak iets vragen over stedin of haar diensten. Hun dringende vragen kunnen betrekking hebben op het volgende:

  • Hoe kan ik Stedin klantenservice bereiken?
  • Welk Stedin telefoonnummer beantwoordt 24/7?
  • Kan ik Stedin bellen gratis?
  • Wat zijn de tarieven van Stedin?
  • Hoe kan ik Stedin bereiken in geval van problemen?
  • Wat is het e mailadres van Stedin?
  • Hoe kan ik Mijn aansluiting Stedin controleren?

Hoe kan ik Stedin bereiken?

Er zijn verschillende manieren om Stedin klantenservice te bereiken:

  • Je kunt bellen naar dit Stedin telefoonnummer 088 896 39 63 onder jouw lokale tarief. Je kunt Stedin bellen op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 uur. De wachttijden kunnen hierdoor oplopen.
  • Als je een gaslucht ruikt of een stroomstoring hebt, kun je bellen met dit Stedin contact nummer 0800 9009. Dit nummer is gratis en 24/71 beschikbaar.
  • Je kunt een bericht sturen via WatsApp naar 06 469 639 63 op werkdagen tussen 8:30 en 20:30 uur. Vermeld je postcode en huisnummer voor een snellere afhandeling van je vraag.
  • Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@stedin.net. Vermeld hierbij je naam, adres, telefoonnummer en de reden van je e-mail.
  • Je kunt een brief sturen naar het hoofdkantoor van Stedin op het volgende adres: Blaak 8, 3011 TA Rotterdam.
Stedin Telefoonnummer 088 896 39 63 *
Maandag 08:30 – 16:30
Dinsdag 08:30 – 16:30
Woensdag 08:30 – 16:30
Donderdag 08:30 – 16:30
Vrijdag 08:30 – 16:30
Zaterdag
Zondag
Stedin website link
Stedin chat link
Stedin E-mail klantenservice@stedin.net
Stedin Post Adres Blaak 8, 3011 TA Rotterdam

* standaard lokale toeslagen kunnen worden toegepast

Wat is er te vinden op de social media pagina's van Stedin?

Je kunt Stedin volgen op Facebook, Instagram, YouTube, Twitter en LinkedIn. Stedin publiceert verschillende soorten berichten op haar social media kanalen, zoals:

  • Nieuws en updates over energietransitie, duurzaamheid, innovatie en netbeheer
  • Tips en adviezen over energiebesparing, zonnepanelen, laadpalen en slimme meters
  • Informatie over storingen, werkzaamheden en veiligheid in het verzorgingsgebied van Stedin
  • Vacatures, evenementen en verhalen van Stedin-medewerkers.
  • Campagnes, acties en samenwerkingen met partners en stakeholders.

Stedin Facebook

Stedin Twitter

Stedin Instagram

Stedin LinkedIn

Stedin YouTube

Wat biedt Stedin?

Stedin Nederland is een netbeheerder die elektriciteit en gas levert aan ruim 2,3 miljoen klanten in de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland en delen van Noord-Holland, Gelderland en Zeeland. Stedin biedt verschillende diensten voor thuis en kleinzakelijk gebruik, zoals:

  • Het aanbrengen, wijzigen of verwijderen van aansluitingen
  • Slimme meters plaatsen of omwisselen
  • Zonnepanelen aansluiten of terugplaatsen
  • Het plaatsen of gebruiken van laadpalen voor elektrische auto’s
  • Flexibele stroom leveren of gebruiken

De aanbiedingen en tarieven van Stedin kun je bekijken op de website onder het kopje ‘Tarieven’. Daar vind je informatie over de aansluitkosten, transportkosten, meetkosten en overige kosten die Stedin in rekening brengt.
Om klant te worden bij Stedin heb je een energiecontract nodig bij een energieleverancier van jouw keuze. Je energieleverancier meldt je vervolgens aan bij Stedin als netbeheerder. Jij hoeft zelf niets te doen om klant te worden bij Stedin.
Als je last hebt van een Stedin stroomstoring in jouw stroom- of gasvoorziening, kun je het volgende doen:

  • Controleer of er een storing is bij jou in de buurt op of bel het gratis Stedin storing nummer 0800-9009.
  • Volg de tips op om te zien of je het probleem zelf kunt verhelpen.

Neem contact op met je energieleverancier als de storing niet door Stedin is veroorzaakt of als je een schadevergoeding wilt aanvragen. Als je in aanmerking komt voor compensatie, ontvang je hierover automatisch een brief. De brief ontvang je uiterlijk binnen 6 weken na het ontstaan van de storing.

stedin klantenservice

Hoe werkt Mijn Stedin?

Je hebt een account nodig om te kunnen Stedin inloggen. U kunt een account aanmaken door op de knop ‘Registreren’ te klikken en uw gegevens in te vullen. Hiervoor heb je je klantnummer en e-mailadres nodig.
Met Mijn Stedin kun je:

  • Je aansluitgegevens, energieleverancier en de capaciteit van je aansluiting bekijken.
  • Een afspraak maken of verzetten met een Stedin monteur
  • Uw meterstanden digitaal doorgeven
  • De status van je offerte bekijken
  • De slimme meterstanden aan- of uitzetten
  • Foto’s sturen van je meterkast
  • Aangeven of je geen slimme meter wilt

Om de Stedin app te downloaden kun je naar de App Store of Google Play. De app is gratis en biedt je dezelfde opties als je desktopversie van de persoonlijke omgeving.

mijn stedin

Hoe krijg je nieuws van Stedin?

Op de pagina Stedin Nieuws kun je de meest recente persberichten van Stedin vinden over diverse onderwerpen, zoals samenwerking en managementproces, maximale capaciteitsgrenzen, nieuws uit de elektriciteitscentrale-industrie, enzovoort.

 

Waar vind je de Stedin-vacatures?

Om een baan te vinden bij Stedin, volg je de werkpagina en klik je vervolgens op “Zoek de baan die bij je past”. Kies vervolgens een werkgebied en locatie die je interesseren. Bekijk de beschikbare vacatures en klik op de vacature die je aanspreekt. Lees de functieomschrijving, de vereisten en het aanbod. Klik op “Solliciteer nu” en vul het online formulier in met je CV. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een reactie van Stedin.

stedin vacatures

Waar is het hoofdkantoor van Stedin?

Blaak 8, 3011 TA Rotterdam

 

"Blaak 8, 3011 TA Rotterdam "

Stedin FAQs

Hier is de lijst met enkele veelgestelde vragen aan Stedin:

  • Krijg ik ook een factuur?
  • Waarom is de doorlooptijd zo verlengd?
  • Wat moet ik doen als de opdrachtnemer geen contact met mij opneemt binnen de gestelde termijn?
  • Hoe kan ik mijn contactgegevens bijwerken?
  • Aan welke eisen moet mijn meterkast voldoen?
  • Hoe kan ik een klacht indienen?
  • Moet ik afspraken maken met mijn energieleverancier?
  • Wat moet ik doen als mijn nieuwe aansluiting er is maar nog geen elektriciteits- en/of gasmeter heeft?
  • Hoe kan ik mijn huidige aanvraag wijzigen?
  • Waarom vermeldt de offerte een kabel of leiding met meerdere lengtes?

Hoe kan ik mijn aanvraagproces versnellen?

Is Stedin een energieleverancier?

Stedin is geen energieleverancier, maar een netbeheerder in Nederland die verantwoordelijk is voor het beheren en onderhouden van het energienetwerk, inclusief de gas- en elektriciteitsinfrastructuur. Als netbeheerder zorgen ze voor de distributie van energie naar huizen en bedrijven, terwijl energieleveranciers verantwoordelijk zijn voor het leveren van de daadwerkelijke energie aan consumenten en bedrijven.

Is Stedin van de staat?

Nee, Stedin is geen staatsbedrijf. Stedin is een regionale netbeheerder in Nederland en is eigendom van een aantal gemeenten en investeringsmaatschappijen. Het bedrijf opereert als een zelfstandige onderneming en heeft als taak het beheren en onderhouden van het energienetwerk in specifieke regio’s in Nederland. Hoewel het eigendom is van gemeenten en investeerders, opereert Stedin onafhankelijk van de Nederlandse overheid.

Is Stedin onderdeel van Eneco?

Ja, Stedin is een dochteronderneming van Eneco. Eneco is een energiebedrijf dat actief is in vele landen wereldwijd, zoals Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Stedin treedt op als netbeheerder van het elektriciteits- en gasnetwerk in bepaalde regio’s van Nederland en is onderdeel van de Eneco Groep.

Wat doet Stedin met meterstanden?

Stedin gebruikt de meterstanden om het energieverbruik van haar klanten te berekenen en door te geven aan de energieleveranciers. De meterstanden zijn nodig voor de jaaropgave, de eindafrekening bij verhuizing of switch en de voorschotnota.
Er zijn twee manieren waarop Stedin de meterstanden kan verkrijgen:

  • Via een slimme meter, die de meterstanden automatisch doorgeeft aan Stedin. De klant kan zelf kiezen hoe vaak de slimme meter werkt: dagelijks, maandelijks of helemaal niet. De klant kan de meterstanden ook zelf aflezen op het display van de slimme meter.
  • Via een traditionele meter, die handmatig moet worden geregistreerd. De klant ontvangt vervolgens een brief van Stedin met het verzoek de meterstanden digitaal door te geven via https://www.stedin.net/connector/meterstanden. Doet de klant dat niet, dan komt er een meteropnemer van Stedin langs om de meterstanden op te nemen.

Wat is Stedin net?

Om de klantbeoordelingen en feedback over Stedin en haar service in Nederland te weten te komen, kun je Trustpilot bezoeken, een rankingservice. Daar delen klanten hun beoordelingen en heb je toegang tot de algemene evaluatiescore en kun je jouw eigen opmerkingen achterlaten.

Andrea Habur

Andrea Habur

Andrea is expert op het gebied van klantenservice en werkt sinds 2017 op dit gebied. Ze houdt zich bezig met de waardering van Nederlandse bedrijven en helpt klanten alle benodigde informatie over het bedrijf te vinden.

 

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: