SUWR – Urgentieverklaring woningzoekende Stadsregio Rotterdam

ici paris contact

📞 Bellen met SUWR

Wat is SUWR?

Mocht je in de Stadsregio Rotterdam wonen en wegens een persoonlijke noodsituatie zonder een woning komen te zitten dan kun je in aanmerking komen voor een urgentieverklaring welke je voorrang geeft op andere woningzoekenden. Stichting Urgentiebepaling Woningzoekenden Rijnmond (SUWR) geeft de woning urgentieverklaringen van de Gemeente Rotterdam en van de woningcorporaties in Maassluis, Vlaardingen, Schiedam en Hoek van Holland uit. Een overzicht van alle beschikbare woningen waarop je kunt reageren vind je online op het woningplatform van Woonnet Rijnmond. Een urgentieverklaring houdt in, wanneer meerdere personen op een advertentie reageren, de woning als eerste aan de kandidaat met een urgentieverklaring wordt aangeboden. Bij het SUWR kun je terecht voor meer informatie of bij één van de woningcorporaties in Stadsregio Rotterdam of één van de Steunpunten voor Ouderen in de gemeente Rotterdam. Om de urgentieverklaring te ontvangen dien je aan een aantal basisvoorwaarden te voldoen. De gemeenten van de Stadsregio Rotterdam zijn: Albrandswaard, Barendrecht, Bernisse, Brielle, Capelle aan den IJssel, Hellevoetsluis, Hoek van Holland, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland (voorheen 3B gemeenten), Maassluis, Ridderkerk, Rotterdam, Rozenburg, Schiedam, Spijkenisse, Vlaardingen, Westvoorne. SUWR heeft alle werkzaamheden uitbesteedt aan Maaskoepel, de federatie van woningcorporaties in Stadsregio Rotterdam.

Redenen om de SUWR klantenservice te contacteren

  • Kan ik urgentie aanvragen via mijn SUWR?
  • Hoe bereik ik de SUWR klantenservice?
  • Wat is het SUWR telefoonnummer voor vragen over mijn aanvraag?
  • Waar vind ik het SUWR contact- of aanmeldformulier?
  • Hoe maak ik bezwaar tegen de afwijzing van mijn aanvraag via mijnSUWR?
  • De woningzoekende heeft te hoge woonlasten. Hoe kom ik in contact met SUWR?
  • Waar vind ik het SUWR contact telefoonnummer voor de status van actuele aanvragen?
BEL NU

Contact met SUWR klantenservice

De SUWR klantenservice is te bereiken via de post, het SUWR contact telefoonnummer, e-mailadres of het SUWR contact formulier.

Maandag 09:00-12:00
Dinsdag 09:00-12:00
Woensdag 09:00-12:00
Donderdag 09:00-12:00
Vrijdag 09:00-12:00

Zaterdag

gesloten

Zondag gesloten

 

Hoe bellen we?

U kunt een beroep doen op werkdagen van 9:00 tot 12:00 uur.
Directe telefoon 010 – 270 14 88

Gebruikelijke kosten

 

De website en SUWR contactformulier

Op de website staat alle informatie wat betreft de aanvraag van een urgentieverklaring voor ofwel een woningzoekende, een woningcorporatie of een hulpverlener. De website geeft antwoord op talloze vragen over urgentie. Via de ‘Heeft u nog vragen?’ pagina kun je naast de meest gestelde vragen top 10 en zoekfunctie terecht voor het contactformulier.

SUWR klantenservice

SUWR klantenservice mailen

Je kunt een email sturen naar info@suwr.nl. SUWR raadt aan om eerst de meest gestelde vragen te lezen en de informatie op de website alvorens contact op te nemen.

Werken bij

Mocht je aan de slag willen gaan bij de overkoepelende organisatie Maaskoepel dan kun je actuele vacatures op onderstaande link vinden. De overkoepelende corporatie heeft een afdeling Bijzondere Huisvesting afdeling opgericht tijdens de overname van de werkorganisatie van SUWR in 2013. SUWR heeft geen vacaturesite aangezien ze geen eigen vermogen hebben. Daarnaast kun je ook een e-mail sturen om met SUWR in contact te komen. Zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste kanalen.

SUWR klantenservice

Locaties 

Om fysiek in contact te komen met SUWR kun je terecht bij Woonnet Rijnmond, één van de woningcorporaties in Stadsregio Rotterdam of één van de Steunpunten voor Ouderen in de gemeente Rotterdam. 

SUWR klantenservice

De veelgestelde vragen en antwoorden aan de stichting zijn te vinden op de pagina ‘Heeft u nog vragen?’. Op deze pagina vind je een overzicht van de top 10 meestgestelde vragen + antwoorden en een zoekfunctie die voor jou de hele website afzoekt naar de gezochte informatie.

  • Voldoet u aan de voorwaarden?
  • Welke reden heeft u om urgentie aan te vragen?
  • Medische problemen? Niet meer thuis kunnen wonen?
  • Kosten van wonen te hoog? Betalingsproblemen?
  • Wat is een verhuurdersverklaring en hoe kom ik aan die verklaring?
  • Bedreiging of mishandeling?
  • Woningcorporaties
  • Zoeken
  • Huis afgebrand? Onbewoonbare woning?
  • Zorgt u lang voor iemand zonder dat u daar geld voor krijgt?
  •  

Klachtenbehandeling

Klachtenmelding over de dienstverlening van SUWR kun je laten weten aan het SUWR team via het e-mailadres info@suwr.nl, via het SWR contact telefoonnummer of neem contact op met één van de woningcorporaties. Maaskoepel schrijft op zijn website het volgende over een bezwarenprocedure: wanneer een woningzoekende het niet eens is met een besluit binnen het urgentie- of woonruimte bemiddelingsproces, kan hij een bezwaar indienen bij de Bezwarencommissie Huisvesting Regio Rotterdam (BHR). De commissie beoordeelt of de regelgeving juist is toegepast en doet hierover een uitspraak.
SUWR klantenservice

Klantbeoordelingen

Klachten worden behandeld via de Bezwarencommissie Huisvesting. De ingediende bezwaren hebben met name
betrekking op afwijzing van een urgentie op medische grond en intrekking van de urgentie. De meesten kiezen voor deze weg en hierdoor lijkt het alsof er minder reviews over SUWR worden achtergelaten online. De volgende websites behandelen reviews over SUWR klacht.nl  en Klachtenkompas. De meeste reviews behandelen onderwerpen als contact met SUWR / bereikbaarheid, woning toezegging en voorwaarden voor urgentie. De meest genoemde klachten zijn dat de woningzoekende of familieleden het gevoel heeft dat er niet wordt geluisterd naar de wensen van de woningzoekende, een asociale medewerker werkt.

De locatie bevindt zich naast Rotterdam Centraal in het centrum van Rotterdam. Tevens bevinden zich daar de kantoren van o.a. Woonnet Rijnmond, Groot Handelsgebouw en Olam Europe. Naast kantoren zijn er uiteraard veel restaurants, winkels en koffiebars in de buurt te vinden. Er zijn geen fotos van het kantoorgebouw te zien. Er zijn 4 reviews achtergelaten met een totale rating van 4,8 uit 5. De Google reviews over Maaskoepel bevatten info over mijnsuwr, lieve werknemers.

De werkorganisatie van SUWR is aan Maaskoepel uitbesteed. Dagelijks wordt de stichting geleid door de, speciaal hiervoor ingerichte, afdeling Bijzondere Huisvesting van Maaskoepel. Voor beleidsmatige zaken en eindverantwoordelijkheid is de directeur bestuurder van Maaskoepel het aanspreekpunt. Het hoofdkantoor van Maaskoepel is gevestigd naast Rotterdam Centraal in hetzelfde gebouw waar ook Woonnet Rijnmond, de overkoepelende woningcorporatie, is gevestigd. Leden van Maaskoepel zijn: 3B Wonen, De Leeuw van Putten, Habion, Havensteder, Maasdelta Groep, MaasWonen, Mooiland, Patrimonium Barendrecht, QuaWonen, Ressort Wonen, Samenwerking Vlaardingen, SOR, Vestia, Waterweg Wonen, Wbv. Hoek van Holland, Wbv. Poortugaal, Woonbron, Wooncompas, Woonplus Schiedam, Woonstad Rotterdam, Woonstichting De Zes Kernen, Woonzorg Nederland

Groot Handelsgebouw ingang B, derde verdieping
Weena 695
3013 AM Rotterdam

Bezoekadres SUWR

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: