Ziggo Contact met de klantenservice
Neem met Ziggo contact op voor vragen en problemen omtrent je televisie, internet of telefonie. Ziggo is namelijk de grootste aanbieder van deze zaken in Nederland. Sinds 2008 zijn meerdere kabelaars aangesloten tot één groot bedrijf: Ziggo. Het hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht.
Ziggo biedt diensten aan op het gebied van vaste en mobiele telefonie, televisie en
Internet. De Internetverbinding bestaat voor minimaal 97% uit glasvezel. Ziggo heeft
daarmee het grootste glasvezelnetwerk van Nederland.
Klantenservice Ziggo
Wanneer u aangesloten bent bij Ziggo met een abonnement voor internet, televisie of telefoon, en hier vragen over hebt, kunt u deze stellen aan de klantenservice – Ziggo lost het probleem dan zo snel mogelijk voor u op.
Met behulp van Telefoon Ziggo ontvangen de klanten snel en efficient support op de volgende onderworpenen
De klantenservice afdeling ondersteunt particulieren en zakelijke abonnees graag met de vragen. Maar de klanten kunnen zelf de antwoorden op veelgestelde vragen pagina opzoeken.Zo gaat het sneller af en toe.
- Hoe installeer ik mijn internet pakket?
- Waar kan ik alle instellingen vinden?
- De informatie over verhuizing doorgeven;
- Hoe kan ik mijn betaalgegevens bij Ziggo wijzigen?
- Wanneer wordt een factuur verstuurd?
- Hoe kan ik online betaling maken?
- Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?
- Enz.
De klanten kunnen met Ziggo Contact opnemen om verschillende vragen en problemen op te lossen. Het is raadzaam Ziggo telefoonnummer bellen en alle informatie betreft televisie, snelle internetverbinding, mobiele diensten en vaste telefonie krijgen.
Dienstenaanbod
Ziggo levert meerdere diensten, zowel los als in een pakket. De vier diensten zijn:
- Televisie: Analoge en digitale televisie met pakweg 25 analoge zender in het
standaard pakket met opties voor aanvullende digitale zenders en video on demand
met films, televisieseries en documentaires. Ook is er de Horizon Go app voor het
bekijken van live en on demand televisie. - Internet: De klant kan kiezen voor verschillende snelheden variërend van 40, 120
en 200 Mb. De WifiSpots maken het mogelijk om onderling Wifi-modems te delen
binnen het Ziggo netwerk voor een grote bereikbaarheid, ook buitenshuis. - Vaste Telefonie: Voor de telefoon thuis maakt Ziggo gebruik van IP-telefonie,
bellen via een Internetverbinding. Een betrouwbare en moderne wijze van bellen. - Mobiele Telefonie: Ziggo biedt naast de vaste lijn ook mobiele telefonie met data
via een snel 4G netwerk, verkrijgbaar in diverse data bundels.
Zo kunt u bij de klantenservice terecht voor de volgende zaken:
- Het doorgeven van wijzigingen over uw abonnement, gegevens of adres;
- Vragen over uw bestellingen en de levering of installatie hiervan;
- Instructies bekijken voor het installeren van uw producten of diensten;
- Hulp bij storingen.
Niet alleen als particulier, maar ook als bedrijf kunt u bij de klantenservice terecht met uw problemen, maar dan bij de Zakelijke Klantenservice. Deze werkt op dezelfde als de particuliere klantenservice.
Ziggo – Contact opnemen
Hebt u een vraag, klacht of opmerking, dan kunt u terecht bij het Ziggo contact. Dit is mogelijk op verschillende manieren:
- De website. Op www.ziggo.nl kunt u klikken op het onderwerp waarover u een vraag wilt stellen, of waarbij u hulp nodig hebt. Vervolgens kunt u doorklikken tussen verschillende onderwerpen, totdat u het antwoord op uw vraag gevonden heeft. Ook is een lijst met veelgestelde vragen op de site opgesteld, zodat u snel een antwoord voor uw probleem kunt vinden.
- Webcare. Op social media als Facebook, Twitter en diverse fora, zit een team klaar om uw vragen zo snel mogelijk online te beantwoorden.
- Het contactformulier. Op de website kunt u uw vragen, klachten of complimenten kwijt via het contactformulier. Vervolgens zal een expert van Ziggo u dan terugbellen of -mailen.
- Bij een verkoop- of servicepunt. U kunt altijd even langsgaan bij een Ziggo punt bij u in de buurt. Door uw postcode in te vullen, krijgt u onmiddellijk een overzicht van de verschillende verkoop- en servicepunten die zich dichtbij u bevinden.
- De community. Abonnees kunnen elkaar vragen stellen, op deze vragen reageren en elkaar tips geven.
- Telefonisch. In de volgende paragrafen wordt hier dieper op ingegaan.
- Op de website ziggo.nl staat er belangerijke informatie over tv-pakketten, internetverbinding, mobiele diensten en ondersteuning van klantenservice.
- Het is mogelijk alle antwoorden op de veelgestelde vragen op ziggo.nl/klantenservice zelf vinden.
- Op een pagina ziggo.nl/klantenservice/storingen staat de informatie over storingen van Ziggo.
Telefoonnummer Ziggo
Zoals eerder genoemd zijn er vele manieren om de kabelaanbieder te bereiken. Telefonisch contact is echter verreweg het snelst. Er is daarom meer dan één telefoonnummer: Ziggo helpt u graag via een van deze nummers:
- De klantenservice is bereikbaar via 0900-1884.
- Bent u een klant van Ziggo, dan kunt u de klantenservice gratis bereiken via het nummer 1200.
- Wilt u als particulier telefonisch een product bestellen, dan kunt u bellen met 0900-0730.
- De Zakelijke Klantenservice kunt u bellen via 0800-0620.
- Zakelijk kunt u via de telefoon een product bestellen via het nummer 0800-0640.
Ziggo Helpdesk
Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat de Ziggo helpdesk de beste online support levert. Daarbij worden hoge scores toegekend wat betreft administratieve hulp, bijvoorbeeld bij verhuizingen, uitleg over facturen en hulp bij storingen. Veel problemen kunnen op afstand worden verholpen, in een aantal gevallen kan de klant dit zelfstandig via de informatie op de website, of een helpdeskmedewerker kan per telefoon helpen met het zoeken naar een oplossing. Bij een uitval of storing is het verstandig eerst na te gaan of het alleen uw woning of dienst betreft of een buurtgericht probleem.
Ziggo bellen
Via bovengenoemde telefoonnummers kunt u Ziggo bellen voor uw vragen, opmerkingen of problemen. U kunt de Ziggo klantenservice bellen van 8.00 tot 22.00. Dit geldt voor iedere dag, dus zowel voor werkdagen als in het weekend en op feestdagen.
Ziggo Storing en Melding
Het is mogelijk via www.ziggo.nl reparatiewerkzaamheden en lokale storingen op te zoeken. Je kunt jouw adresgegevens invullen om plaatselijke storingen te bekijken. Het is mogelijk dat er een algemene Ziggo storing in jouw omgeving is, of er vinden onderhoudswerkzaamheden plaats, dan heeft direct contact opnemen met de customer service meestal geen zin. Als het een storing betreft die niet bekend is kan het zijn dat het alleen jouw huis of dienst betreft. Een groot aantal mogelijke problemen en oplossingen staan al op de website vermeld, het is mogelijk direct een live chat te initiëren voor vragen of opmerkingen.
Wanneer u een storing heeft is het niet altijd mogelijk informatie te verkrijgen. Als bijvoorbeeld uw Internetverbinding niet werkt kunt u de website ook niet bezoeken. Ook IP telefonie en digitale televisie is niet mogelijk in het geval van een verbroken Internetverbinding. Analoge televisie en mobiele telefonie werkt in dat geval meestal wel.
Het kan voorkomen dat er een storing optreedt bij uw internet, televisie of telefonie. Voor hulp hierbij kunt u op de website kijken voor informatie, tips en filmpjes met betrekking tot uw storing. Kunt u de oplossing voor uw probleem hier niet vinden, dan kunt u altijd bellen met de klantenservice, of op een andere manier contact opnemen. Zo hoeft u niet lang last te hebben van uw Ziggo internet storing of een andere storing: Ziggo lost het voor u en samen met u op.
Conclusie
Er zijn dus vele manieren om contact op te nemen met de klantenservice van de kabelaar. De website kan u al een heel eind verder helpen met uw vraag of probleem, maar de snelste manier om een antwoord te krijgen is via de telefoon. U wordt direct verder geholpen, zonder dat u veel hoeft te zoeken. Ook hebt u dan direct een expert aan de lijn, zodat u professioneel antwoord krijgt op uw probleem, zonder enige misvattingen. Wilt u dus antwoord op uw vraag of hulp bij uw probleem, raadpleeg dan telefonisch het Ziggo contact.
Het hoofdkantoor van Ziggo bevindt zich op Atoomweg 100 in Utrecht.
2 Comments
Submit a Comment
You must be logged in to post a comment.
Wat ga ik betalen wanneer ik een abonnement kies voor mobiel, tv en internet?
de laatste tijd valt bij mijn tv steeds vaker op npo 1 uit, storing e48/52 of zoiets maar ben het toch echt beu nu, als ik de tv op een buitenlandse zender of regionale zender zet heb ik dat probleem nooit, bovendien zijn alle kabels gewoon goed aangesloten, dit is echt geen tv kijken met plezier , binnenkort ben ik uit de bewind voering en overweeg dan ook het contract met ziggo op te zeggen, , ik betaal voor digitale tv maar moet steeds vaker analoog kijken naar een besneeuwd beeld, doe er iets aan of ik ben klant af